Na rynku przeglądarek internetowych trwa szeroko komentowana walka pomiędzy głównymi graczami takimi jak Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, czy Opera. To jednak nie jedynie interesujące aplikacje w tym segmencie. Właśnie ukazała się beta trzeciej wersji Flock’a, niszowej przeglądarki społecznościowej. Daleko innej od swojej poprzedniczki.
O Flock’u pisaliśmy już na początku 2008 roku. Opisywaliśmy wtedy funkcjonalności opartej na Firefoksie przeglądarki, która przeznaczona była dla osób korzystających z serwisów społecznościowych. W ten sposób wypełniała lukę, wyróżniając się spośród aplikacji walczących o miano najszybszych, czy najbardziej stabilnych.
Nowa wersja Flock’a została całkowicie przebudowana. Nie działa już na silniku Ognistego Lisa, ale na Chromium (podstawa przeglądarki Chrome) – Google będzie również domyślną wyszukiwarką. Uproszczeniu uległ także interfejs przeglądarki. Skupiono się na obsłudze najważniejszych platform społecznościowych: Facebooka, Twittera, Flickra, czy YouTube.
New Flock from Flockstar on Vimeo.
Aby skorzystać z możliwości przeglądarki po uruchomieniu Flock’a podać należy dane logowania do serwisów społecznościowych oraz utworzyć „flock’owy” profil, który umożliwi na przykład synchronizację ustawień pomiędzy aplikacją uruchamianą na różnych komputerach.
Wygląd przeglądarki uległ oczywistej zmianie i przypomina Chromium – choćby przez karty umieszczone na górnej belce, czy wspólny pasek adresu i wyszukiwania. Prawą stronę okna przeglądarki zajmuje panel społecznościowy, wyświetlający aktualizacje pochodzące od naszych znajomych – widzimy na przykład komunikaty z Twittera czy wpisy na Facebooku. Możemy tworzyć grupy znajomych, czy własne filtry. Nowy Flock obsługiwać będzie również rozszerzenia – na takiej samej zasadzie jak w Google Chrome.
Beta trzeciej wersji Flock’a dostępna jest obecnie dla użytkowników Windowsa. Wersja na Mac OS pojawić się ma pod koniec wakacji. Betę Flock’a 3.0 pobrać można z tej strony.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.