Nowy Onet: więcej niż wizualna zmiana

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się dziś, 12 września, w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, zaprezentowano nową odsłonę portalu Onet.pl. Odświeżeniu uległa nie tylko strona główna serwisu – twórcy przedstawili również nową strategię treściową oraz rozwiązania technologiczne.

Nowy Onet to więcej niż kosmetyczne zmiany. Jak mówią przedstawiciele firmy, projekt odświeżenia serwisu składa się z trzech fundamentów.

Po pierwsze – zupełnie nowy wygląd. Odświeżono logo, które zawierać ma teraz więcej światła, a jego podstawą jest rozpoznawalna przez internautów kropka (na kole zostały także oparte litery „o” i „e”). Wszystkie działające w ramach grupy serwisy mają być bardziej spójne wizualnie. W tym celu podzielono je na trzy podstawowe grupy: serwisy informacyjne (wiadomości, biznes, sport), lifestylowe oraz rozrywkowe. Wykorzystywany będzie również motyw „roju”, czyli ciągu kolorowych kropek kolorowych widocznych obecnie m.in. w panelach bocznych strony głównej Onetu.

nowy onet

Po drugie – technologie. Jak mówią przedstawiciele firmy, Onet projektowany był z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów oraz coraz większym ich udziale. Znaczenie technologii mobilnych podkreślano zresztą wielokrotnie. Właściciele wszystkich komputerów – zarówno stacjonarnych jak i przenośnych – mają mieć podobne, pozytywne doświadczenia z nowym Onetem, otrzymując treści dostosowane w formie do swych urządzeń.

Przy okazji zaprezentowano również nadchodzącą aplikację Onet News przeznaczoną dla systemów Android i iOS. Ma prezentować treści grupy w nowy, atrakcyjny zwłaszcza dla tabletów sposób. Aplikacja jest już gotowa i będzie można ją pobrać jak tylko zakończy się proces jej akceptacji sklepów obu systemów.

Po trzecie wreszcie – nowa strategia treściowa. Onet chce wprowadzać większą ilość treści własnych, ekskluzywnych, choć zapowiada zacieśnianie współpracy z ponad 200 parterami, którzy dostarczają mu treści. Część istniejących serwisów ma zostać połączona w mocniejsze marki, pojawić się mają także nowe projektu – przedstawiciele firmy nie chcieli jednak zdradzać szczegółów.

Największą jednak zmianą wydaje się w tym kontekście nacisk na treści wideo. Onet uruchomi w październiku własne studio produkcyjne, które nie będzie konkurować z tradycyjnymi telewizjami, ale ma produkować „formaty internetowe”, przede wszystkim krótkie materiały wideo czy cykle skierowane do wąskich grup odbiorców.

Ciekawie brzmią również zapowiedzi kampanii, którą Onet planuje uruchomić w najbliższych tygodniach wraz z grupą firm. Jej celem ma być „odzyskanie przestrzeni komentarzy”. Twórcy nie chcieli zdradzać szczegółów, ale zapowiadają, że promować chcą najbardziej wartościowe opinie i walczyć z negatywnym wizerunkiem „komentarzy na Onecie”, które dla wielu stały się synonimem bezwartościowej, pełnej agresji wymiany obelg.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

09.05.2025 PM Showcase Day
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top