O PR coraz więcej

Lipcowy raport PRoto o wizerunku branży PR w mediach przyniósł rekordową liczbę publikacji o PR – 80 materiałów. Przekazy zdominował temat promocji Polski za granicą. Liczne komentarze wzbudziła także ustawa lobbingowa przyjęta przez Senat bez poprawek.

Lipcowe badanie przekazów o branży PR objęło 80 materiałów; 16 z nich dotyczyło informacji o promocji Polski – temat ten okazał się równie atrakcyjny, jak propagowanie narzędzi doskonalących warsztat PR-owców. Większość przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 83%. Tylko 1% stanowiły materiały negatywne, a 16% – pozytywne.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (53% tekstów) oraz poświęcone tematyce biznesowej (21%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Gazeta Wyborcza, która opublikowała 8 artykułów związanych z PR. W lipcu odnotowano 19 pojedynczych publikacji. 14 informacji o tematyce public relations pochodzi ze stacji telewizyjnych, a tylko 1 ze stacji radiowej.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 56 przekazów. Nieprzypadkowo wśród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR znajduje się Andrzej Kozłowski z Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Marta Nowicka z agencji First PR, która wypowiadała się na temat promocji Polski. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji dziewięć razy cytowano właśnie Polską Organizację Turystyczną. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła agencja First PR.

http://www.proto.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top