12 września zakończyła się pierwsza faza transferu nowoczesnych technologii w ramach programu Matching Program. Jest to część zobowiązania offsetowego związanego umową pomiędzy University of Texas w Austin a Uniwersytetem Łódzkim.
Trzyletni projekt Matching Program będzie koordynowany przez dwa uniwersytety. Jego celem jest transfer wiedzy i doświadczeń ukierunkowany na rozwój polskiej gospodarki i na tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii. Obok wzajemnej wymiany technologii planowane jest stworzenie programów szkoleniowych z ośrodkiem w Łodzi, a później w Warszawie.
Amerykańska strona do współpracy wybrała 10 spośród 80 polskich firm z sektora IT. Wśród nich jest Comtica, warszawska spółka informatyczna oferująca przedsiębiorstwom portal korporacyjny nowej generacji. Dla Comtica pierwszy okres współpracy w ramach Matching Program oznacza szkolenie w tzw. Inkubatorze Technologicznym w Austin (ATI). Później firma będzie związana ze specjalnie powołanym ośrodkiem (Akceleratorem) Uniwersytetu Łódzkiego.
-Postanowiliśmy wykorzystać szansę, jaką dają programy współpracy realizowane w ramach offsetu. Cieszę się, że mogą z nich korzystać także młode i niewielkie firmy. Doświadczenie pokazało, że precyzyjny pomysł na rozwój biznesu i specjalizacja w najnowszych technologiach mogą być gwarancją powodzenia – mówi Paweł Laskowski, prezes Comtica.
Dla Comtica współpraca z branżowymi partnerami z zagranicy jest bardzo ważna. Spółka ma bowiem w planach ekspansję na rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W Austin firma będzie miała wiele okazji do pogłębienia kontaktów z amerykańskimi producentami oprogramowania i twórcami najnowszych technologii. -Wymiana doświadczeń z najlepszymi z branży zaowocuje znacznym przyspieszeniem naszego rozwoju. Z jednej strony nowe partnerstwa biznesowe pozwolą nam wzbogacić ofertę. Z drugiej strony, bardzo liczymy, że nowe kontakty umożliwią nam eksport naszego portalu korporacyjnego na rynek amerykański. – dodaje Paweł Laskowski.
Projekt stanowi część umowy związanej z zakupem przez Rząd RP samolotów F-16 od amerykańskiej firmy Lockhead Martin.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!