12 września zakończyła się pierwsza faza transferu nowoczesnych technologii w ramach programu Matching Program. Jest to część zobowiązania offsetowego związanego umową pomiędzy University of Texas w Austin a Uniwersytetem Łódzkim.
Trzyletni projekt Matching Program będzie koordynowany przez dwa uniwersytety. Jego celem jest transfer wiedzy i doświadczeń ukierunkowany na rozwój polskiej gospodarki i na tworzenie nowych miejsc pracy w sektorze wysokich technologii. Obok wzajemnej wymiany technologii planowane jest stworzenie programów szkoleniowych z ośrodkiem w Łodzi, a później w Warszawie.
Amerykańska strona do współpracy wybrała 10 spośród 80 polskich firm z sektora IT. Wśród nich jest Comtica, warszawska spółka informatyczna oferująca przedsiębiorstwom portal korporacyjny nowej generacji. Dla Comtica pierwszy okres współpracy w ramach Matching Program oznacza szkolenie w tzw. Inkubatorze Technologicznym w Austin (ATI). Później firma będzie związana ze specjalnie powołanym ośrodkiem (Akceleratorem) Uniwersytetu Łódzkiego.
-Postanowiliśmy wykorzystać szansę, jaką dają programy współpracy realizowane w ramach offsetu. Cieszę się, że mogą z nich korzystać także młode i niewielkie firmy. Doświadczenie pokazało, że precyzyjny pomysł na rozwój biznesu i specjalizacja w najnowszych technologiach mogą być gwarancją powodzenia – mówi Paweł Laskowski, prezes Comtica.
Dla Comtica współpraca z branżowymi partnerami z zagranicy jest bardzo ważna. Spółka ma bowiem w planach ekspansję na rynki Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. W Austin firma będzie miała wiele okazji do pogłębienia kontaktów z amerykańskimi producentami oprogramowania i twórcami najnowszych technologii. -Wymiana doświadczeń z najlepszymi z branży zaowocuje znacznym przyspieszeniem naszego rozwoju. Z jednej strony nowe partnerstwa biznesowe pozwolą nam wzbogacić ofertę. Z drugiej strony, bardzo liczymy, że nowe kontakty umożliwią nam eksport naszego portalu korporacyjnego na rynek amerykański. – dodaje Paweł Laskowski.
Projekt stanowi część umowy związanej z zakupem przez Rząd RP samolotów F-16 od amerykańskiej firmy Lockhead Martin.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.