Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przegrało spór o domenę Auschwitz.org. Sędzia przychylił się do argumentu oskarżonego: Auschwitz to nazwa historyczna i nie może być własnością Muzeum.
Muzeum Auschwitz-Birkenau, upamiętniające ofiary nazistowskich obozów koncentracyjnych, złożyło pozew przed National Arbitration Forum. Mimo argumentów strony skarżącej, panel uznał, że domena Auschwitz.org pozostanie przy obecnym właścicielu.
Panelista M. Kelly Tillery oświadczył, że Auschwitz.org nie jest nazwą podobną do znaku, do którego Muzeum posiada prawa. W 1999 roku Muzeum zmieniło swą nazwę na obecną – wcześniej nazywało się się Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka. W oświadczeniu czytamy:
Zadać sobie należy pytanie czy nazwa domeny Auschwitz.org jest taka sama lub podobna do znaku strony skarżącej. Domena jest jednym słowem; znak ma cztery (pięć w języku polskim). Nie są więc identyczne
Podczas gdy słowo „Auschwitz” ma uniwersalne znaczenie i uznanie, jest w zasadzie miejscem, geograficzną lokacją, wybraną przez Nazistów dla miasteczka obok Oświęcimia i obozu koncentracyjnego założonego w 1940 roku. Znaki handlowe odnoszące się do nazw lub lokacji geograficznych, nawet o tak wielkim znaczeniu, są rzadkie i muszą być poświadczone dodatkowym znaczeniem.
Warto dodać, że Muzeum działa pod adresem auschwitz.org.pl. Domena auschwitz.com jest zaś zaparkowana.
Reprezentatem Muzeum przed NAF był Andrzej Bartosiewicz z Yonita Inc.
[Za: UDRPsearch]
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.