Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przegrało spór o domenę Auschwitz.org. Sędzia przychylił się do argumentu oskarżonego: Auschwitz to nazwa historyczna i nie może być własnością Muzeum.
Muzeum Auschwitz-Birkenau, upamiętniające ofiary nazistowskich obozów koncentracyjnych, złożyło pozew przed National Arbitration Forum. Mimo argumentów strony skarżącej, panel uznał, że domena Auschwitz.org pozostanie przy obecnym właścicielu.
Panelista M. Kelly Tillery oświadczył, że Auschwitz.org nie jest nazwą podobną do znaku, do którego Muzeum posiada prawa. W 1999 roku Muzeum zmieniło swą nazwę na obecną – wcześniej nazywało się się Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka. W oświadczeniu czytamy:
Zadać sobie należy pytanie czy nazwa domeny Auschwitz.org jest taka sama lub podobna do znaku strony skarżącej. Domena jest jednym słowem; znak ma cztery (pięć w języku polskim). Nie są więc identyczne
Podczas gdy słowo „Auschwitz” ma uniwersalne znaczenie i uznanie, jest w zasadzie miejscem, geograficzną lokacją, wybraną przez Nazistów dla miasteczka obok Oświęcimia i obozu koncentracyjnego założonego w 1940 roku. Znaki handlowe odnoszące się do nazw lub lokacji geograficznych, nawet o tak wielkim znaczeniu, są rzadkie i muszą być poświadczone dodatkowym znaczeniem.
Warto dodać, że Muzeum działa pod adresem auschwitz.org.pl. Domena auschwitz.com jest zaś zaparkowana.
Reprezentatem Muzeum przed NAF był Andrzej Bartosiewicz z Yonita Inc.
[Za: UDRPsearch]
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.