Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przegrało spór o domenę Auschwitz.org. Sędzia przychylił się do argumentu oskarżonego: Auschwitz to nazwa historyczna i nie może być własnością Muzeum.
Muzeum Auschwitz-Birkenau, upamiętniające ofiary nazistowskich obozów koncentracyjnych, złożyło pozew przed National Arbitration Forum. Mimo argumentów strony skarżącej, panel uznał, że domena Auschwitz.org pozostanie przy obecnym właścicielu.
Panelista M. Kelly Tillery oświadczył, że Auschwitz.org nie jest nazwą podobną do znaku, do którego Muzeum posiada prawa. W 1999 roku Muzeum zmieniło swą nazwę na obecną – wcześniej nazywało się się Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka. W oświadczeniu czytamy:
Zadać sobie należy pytanie czy nazwa domeny Auschwitz.org jest taka sama lub podobna do znaku strony skarżącej. Domena jest jednym słowem; znak ma cztery (pięć w języku polskim). Nie są więc identyczne
Podczas gdy słowo „Auschwitz” ma uniwersalne znaczenie i uznanie, jest w zasadzie miejscem, geograficzną lokacją, wybraną przez Nazistów dla miasteczka obok Oświęcimia i obozu koncentracyjnego założonego w 1940 roku. Znaki handlowe odnoszące się do nazw lub lokacji geograficznych, nawet o tak wielkim znaczeniu, są rzadkie i muszą być poświadczone dodatkowym znaczeniem.
Warto dodać, że Muzeum działa pod adresem auschwitz.org.pl. Domena auschwitz.com jest zaś zaparkowana.
Reprezentatem Muzeum przed NAF był Andrzej Bartosiewicz z Yonita Inc.
[Za: UDRPsearch]
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.