Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu przegrało spór o domenę Auschwitz.org. Sędzia przychylił się do argumentu oskarżonego: Auschwitz to nazwa historyczna i nie może być własnością Muzeum.
Muzeum Auschwitz-Birkenau, upamiętniające ofiary nazistowskich obozów koncentracyjnych, złożyło pozew przed National Arbitration Forum. Mimo argumentów strony skarżącej, panel uznał, że domena Auschwitz.org pozostanie przy obecnym właścicielu.
Panelista M. Kelly Tillery oświadczył, że Auschwitz.org nie jest nazwą podobną do znaku, do którego Muzeum posiada prawa. W 1999 roku Muzeum zmieniło swą nazwę na obecną – wcześniej nazywało się się Państwowe Muzeum Oświęcim-Brzezinka. W oświadczeniu czytamy:
Zadać sobie należy pytanie czy nazwa domeny Auschwitz.org jest taka sama lub podobna do znaku strony skarżącej. Domena jest jednym słowem; znak ma cztery (pięć w języku polskim). Nie są więc identyczne
Podczas gdy słowo „Auschwitz” ma uniwersalne znaczenie i uznanie, jest w zasadzie miejscem, geograficzną lokacją, wybraną przez Nazistów dla miasteczka obok Oświęcimia i obozu koncentracyjnego założonego w 1940 roku. Znaki handlowe odnoszące się do nazw lub lokacji geograficznych, nawet o tak wielkim znaczeniu, są rzadkie i muszą być poświadczone dodatkowym znaczeniem.
Warto dodać, że Muzeum działa pod adresem auschwitz.org.pl. Domena auschwitz.com jest zaś zaparkowana.
Reprezentatem Muzeum przed NAF był Andrzej Bartosiewicz z Yonita Inc.
[Za: UDRPsearch]
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...