Robiąc przedurlopowe zakupy w Internecie można zaoszczędzić na niektórych produktach nawet 70%… Wakacje to czas wzmożonych zakupów. Wyjazd na urlop nie obędzie się bez dobrego aparatu, kamery czy – coraz częściej już – nawigacji satelitarnej. Produkty te wydają się niezbędne podczas wakacji i coraz większa rzesza turystów kupuje lub zamienia stary sprzęt na nowy. Wielu robi to jednak bez porównania cen – od razu dokonując zakupu w ulubionym (lub przypadkowym) sklepie. W tym momencie popełniają błąd. Jak wskazują dane z serwisu www.okazje.info.pl – ceny tego samego produktu, w zależności od miejsca zakupu, mogą się różnić nawet o blisko 70%.
Porównanie cen najpopularniejszych akcesoriów polskiego turysty
Bodaj najczęstszymi przedurlopowym zakupami elektronicznymi są kamera i aparat fotograficzny. Niepodzielnie królują popularne cyfrówki, ale coraz częściej klienci decydują się także na lustrzanki. Średnio, różnica cen aparatów cyfrowych wynosi 33%, ale zdarzają się sytuacje, jak w przypadku Canon PowerShot S5 IS, gdy różnica cenowa – biorąc pod uwagę oferty różnych sklepów – wynosi aż 67% – mówi Magdalena Kobusińska z serwisu okazje.info.pl. W przypadku kamer, różnice w cenie to średnio 17%. Najbardziej klarownym przypadkiem jest jeden z modeli Sony, który można kupić już za 1237 złotych, podczas gdy jego maksymalna cena wynosi prawie 1941 PLN. Różnica to aż 57% (źródło – okazje.info.pl, dane z dnia 3 lipca 2008).
Coraz większą popularnością cieszą się nawigacje satelitarne. Wielu turystów wybierając się na urlop decyduje się na podróż samochodem. Zarówno w kraju jak i zagranicą, pomoc GPS’a jest nieoceniona i pozwala bez problemów trafić do dowolnego miejsca wypoczynku. Średnia różnica w cenach nawigacji samochodowej wynosi 18% (dane z 3 lipca 2008 z okazje.info.pl). Za przykład służy tu model Navigon 7110 Europe. Jego cena minimalna – 899 złotych, maksymalna prawie 1800 (różnica więc to 100%)!
Odtwarzacze mp3 to także ważny dodatek do wakacji… Nie ma nic lepszego w chwili relaksu, niż słuchanie muzyki podczas opalania się czy spaceru po plaży. Średnia różnica w cenie takich akcesoriów wynosi 19% – na przykład iPod Shuffle 1G można kupić za 145 złotych, albo za 344 PLN (dane z serwisu okazje.info.pl, z dnia 3 lipca 2008), czyli blisko 200 złotych więcej!
To tylko niektóre przykłady z pakietu ‘wakacyjnych zakupów’, w którym zaobserwować można tak duże różnice cen danego produktu oferowanego przez różne sklepy, ale sytuacja powtarza się niemalże w każdej kategorii asortymentowej. Wniosek nasuwa się zatem sam – decydując się na zakup aparatu lub kamery, czy innego sprzętu przydatnego podczas urlopu, należy odwiedzić porównywarkę cen online, przeanalizować ceny produktu, który zamierzamy kupić i wybrać optymalną opcje. Dzięki tym oszczędnościom więcej pieniędzy zostanie na oddawanie się przyjemnościom podczas wypoczynku…
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.