30 czerwca 2004 r. odbyło się otwarcie nowoczesnego Centrum Kolokacji i Hostingu NASK. W Centrum udostępniona została usługa kolokacji polegająca na dzierżawie infrastruktury lub powierzchni montażowej w specjalnie przygotowanej do tego serwerowni i umiejscowieniu w niej sprzętu klientów z zagwarantowaniem odpowiedniego środowiska pracy.
Korzystanie z usług kolokacji jest formą outsourcingu. Pozwala na poprawę rentowności firmy dzięki redukcji kosztów zakupu urządzeń podtrzymujących zasilanie, oprogramowania, utrzymania serwerowni, a także wyszkolenia i utrzymania personelu.
Usługi kolokacji świadczone przez NASK skierowane są do firm zainteresowanych tym, aby ich sprzęt teleinformatyczny pracował w bezpiecznym miejscu (kontrola dostępu, ochrona fizyczna, bezpieczeństwo informatyczne) i miał zagwarantowane optymalne i niezawodne warunki pracy (system klimatyzacyjny, awaryjne zasilanie, redundantne łącza). Jest to oferta dla firm ze wszystkich sektorów gospodarki: małych, średnich i dużych przedsiębiorstw różnych branż.
Klienci Centrum Kolokacji i Hostingu NASK mają zagwarantowany fizyczny dostęp do swoich urządzeń 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu oraz możliwość korzystania z pokoju pracy czasowej, z którego mogą zdalnie połączyć się ze swoimi urządzeniami umieszczonymi w Centrum. NASK zapewnia monitorowanie pracy urządzeń klienta w trybie ciągłym w zakresie: www, ftp, pop3, smtp, snmp, icmp (ping).
Ewentualna nieosiągalność usługi jest raportowana za pomocą poczty elektronicznej, komunikatu SMS lub faksu. Pracownicy NASK przez całą dobę świadczą usługi typu „pomocna dłoń”: restart urządzeń, wyłączanie oraz włączanie urządzeń, odłączenie i załączenie kabli urządzeń, zmiana płyty CD. Klienci Centrum otrzymują raporty o poziomie ruchu wejściowego i wyjściowego (statystyki MRTG). W ramach usługi kolokacji zapewniony jest także backup danych.
W Centrum Kolokacji i Hostingu zapewniono różne możliwości transmisji. Dostępne są kanały SDH/PDH, kanały ATM oraz FR. Centrum dołączone jest bezpośrednio do szkieletu sieci IP NASK dwoma niezależnymi łączami.
Cena za kolokację jednego urządzenia miesięcznie (1U) wynosi 349 zł netto. W ramach tej opłaty, poza fizycznym miejscem na urządzenie, klient otrzymuje: gniazdo zasilające, mechanizmy ochrony i kontroli dostępu (ACL), separację ruchu kierowanego do urządzeń klienta na poziomie przełącznika sieci lokalnej, fizyczny dostęp do Centrum, numer IP, port ethernet (10/100), powiadamianie o awarii, miesięczne raporty o wykorzystanej przepustowości i ciągłości pracy urządzeń w sieci, usługi „pomocna dłoń”, powierzchnię backup. Dodatkowo, firma korzystająca z usług Centrum może wykupić transmisję danych, której rozliczenie występuje w postaci opłaty za przepustowość (CIR) lub naliczania percentylowego (tj. za rozmiar faktycznie wykorzystanego pasma).
Rozszerzenie usługi podstawowej jest możliwe przez wykupienie dodatkowych pakietów podstawowych dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów lub pojedynczych usług dodatkowych.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.