Overstock.com tracił 61 proc. ruchu z powodu domeny o.co

„Pomyłkowe” wykorzystanie domeny o.co spowodowało znaczy odpływ ruchu ze stron dużego internetowego sprzedawcy.

Overstock.com tracił 61 proc. ruchu z powodu domeny o.co 1Patrick M. Byrne, szef Overstock.com, przyznał inwestorom po raz kolejny, że pomysł przebrandowienia firmy na o.co był zdecydowanie kiepski.

Około osiem na trzynaście osób, które chciały nas odwiedzić za pośrednictwem o.co, wpisywało o.com – powiedział. Nie zdradził jednak źródeł tych danych, ale jeśli szef firmy przyznaje, że chodzi aż o ponad 61 proc. pomyłek, można mu zapewne wierzyć.

Byrne dodał również, że duża część osób, mimo wpisywania błędnego adresu, i tak trafiała do sklepu. Orientowali się, że pomylili się, gdy o.com nie prowadziło do żadnego serwisu – domena jest zarezerwowana przez Verisign, jak większość jednoliterowych nazw .COM.

To nie koniec kiepskich wiadomości dla Overstock.com. Nie udał się również rok pod względem finansowym – dochody spadły o 3 proc. do poziomu 1,05 mld dolarów, a w czwartym kwartale były niższe aż o 10 proc. (314 mln dolarów).

Domena o.co została kupiona przez Overstock.com za 350 tys. dolarów z czasie udostępnienia rejestru .CO. Operator końcówki, .CO Internet, chętnie chwalił się tą transakcją.

Firma Overstock.com wycofała się z pomysłu zmiany nazwy na o.co – domena ma być teraz raczej skrótem niż podstawowym adresem.

Przypomnijmy, że w poprzednim tygodniu pisaliśmy o wykorzystaniu domeny o.info, w ramach której działa serwis agregujący opinie z Overstock.com.

za: DomainIncite

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top