Sprzedaż tradycyjnej prasy spada. Wydawcy próbują zwiększyć swoje dochody dzięki internetowi. Efekty tych działań są jednak mizerne – pisze „New York Times”.
Ratunkiem dla gazet miał być szybki rozwój reklamy online. W ostatnich latach pisma szybko ekspandowały w sieci – tworzyły witryny z aktualnościami, blogi, publikowały materiały multimedialne – zdjęcia, podcasty i klipy wideo. Większa liczba dodatków miała zachęcić reklamodawców.
Jednak dziś, po 17 kwartałach szybkiego wzrostu, przychody gazetowych witryn zaczęły spadać. W drugim kwartale o 2,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Cały rynek skurczył się do 777 milionów dolarów (dane Amerykańskiego Stowarzyszenia Prasowego).
Z drugiej strony pozostałe segmenty reklamy online mają się nieźle. Wartość sektora banerów wzrosła o 7,6% w drugim kwartale. Zwiększyła się także ogólna liczba użytkowników gazetowych witryn – do 69,3 mln (o 17% więcej niż w sierpniu 2007 – dane Nielsen Online). Niestety wydawcom nie udało się utrzymać cen nośników reklamowych. Stąd spadek zysków.
Z badań Bain & Company oraz Interactive Advertising Bureau wynika, że w 2007 53% powierzchni online u siedmiu największych wydawców prasy w USA pozostało niesprzedane. W 2006 odsetek ten wyniósł 50%. Okazało się, że wielu właścicieli gazet woli nie zarabiać wcale i mieć witryny wolne od banerów niż zarabiać niewiele i obwieszać swoje serwisy reklamami jak bożonarodzeniowe choinki.
Źródło: New York Times
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.