Jednym z bardzo istotnych elementów kreujących wizerunek firmy jest opinia, jaką o swoim miejscu pracy wydają zatrudnione w nim osoby. Taka ocena uzależniona jest przede wszystkim od warunków pracy, wysokości wynagrodzenia, formalnych i nieformalnych relacji między pracownikami i osobami zarządzającymi. Opinie przekazywane przez zatrudnionych zawsze niosą ze sobą pewne szanse i zagrożenia. Nie trudno sobie wyobrazić, że wśród prawdziwych i rzetelnych informacji o firmie, swój początek mają też liczne plotki i domysły, a absurdalne pomówienia i plotki związane np. z nagłymi zmianami w firmie, mogą się okazać zgubne dla renomy firmy.
W interesie pracodawców i menadżerów powinna więc leżeć dbałość o dostarczenie podwładnym rzetelnych i wyczerpujących informacji na istotne tematy związane z życiem firmy.
Tymczasem pracownicy – według sondy przeprowadzonej przez portal pracy JOBS.PL – najwięcej informacji o swojej firmie zdobywają podczas pogaduszek z kolegami i koleżankami z pracy. Taką odpowiedź wskazało 72% osób biorących udział w badaniu.
Zaledwie 10% internautów biorących udział w sondzie JOBS.PL za najważniejsze źródło informacji o firmie uznało okresowe zebrania i narady, a tylko 8% oficjalne powiadomienia i spotkania z przełożonymi. Do lamusa odchodzą też firmowe biuletyny informacyjne – ich funkcjonalność doceniło zaledwie 4% ankietowanych.
Regularne narady i zebrania to formalność, za którą menadżerowie zazwyczaj nie przepadają. Nieprzemyślane i źle zaplanowane spotkania często zabierają tylko czas, wprowadzając nierzadko jeszcze większy chaos.– tłumaczy Anna Giertler z Internetowego Serwisu Pracy JOBS.PL. – Umiejętność przygotowywania i prowadzenia konstruktywnych zebrań, przekazywania informacji i zbierania wniosków to kompetencje, których menadżerowie bardzo często dopiero się uczą – dodaje.
Oczywiście nakłady na poprawę umiejętności komunikowania się w zakresie rozmów z klientami zwracają się dużo szybciej. Działania związane z poprawą komunikacji wewnętrznej to z pewnością inwestycja długoterminowa – wszakże nie mniej efektywna.
Sondę przeprowadził Internetowy Serwis Pracy JOBS.PL na przełomie października i listopada 2008 r. Odpowiedzi udzieliło 756 internautów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.