Podpis elektroniczny – kolejek nie będzie

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. uruchamia sieć sprzedaży e-podpisu w kolejnych 11 miastach. Od marca kompletny zestaw do składania podpisu elektronicznego można kupić „od ręki” we wszystkich 16 miastach wojewódzkich oraz w Koszalinie. Czas oczekiwania na zestaw wynosi około 20 minut.
Uruchomienie przez KIR S.A. nowych punktów sprzedaży, w których generowane będą certyfikaty kwalifikowane niezbędne do składania e-podpisu ma związek ze zmianami prawnymi i koniecznością obsłużenia w najbliższym czasie kilkuset tysięcy właścicieli firm. Do 21 lipca br. przedsiębiorcy zatrudniający powyżej 5 pracowników zobligowani są do zakupu tzw. bezpiecznego – równoważnego z własnoręcznym – podpisu elektronicznego, niezbędnego do prowadzenia rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Tego dnia wchodzi bowiem w życie obowiązek rozliczania się z ZUS-em drogą elektroniczną.

– Chcemy uniknąć sytuacji podobnej do tej, jaką mogliśmy zaobserwować przy okazji wydawania nowych dowodów osobistych. Wtedy przed urzędami ustawiały się gigantyczne kolejki. Taka sytuacja mogłaby się powtórzyć, gdybyśmy wydawali certyfikaty kwalifikowane niezbędne do składania
e-podpisu wyłącznie w kilku miastach w Polsce – wyjaśnia Elżbieta Włodarczyk, dyrektor Departamentu Usług Certyfikacyjnych Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

Uruchomienie dodatkowych punktów sprzedaży podpisu elektronicznego oznacza możliwość załatwienia wszelkich formalności związanych z uzyskaniem e-podpisu podczas jednej wizyty, bez konieczności oczekiwania na certyfikat, będzie on bowiem wydawany na miejscu. – Przedsiębiorcy będą mogli w ciągu ok. 20 minut  otrzymać kompletny zestaw niezbędny do składania podpisu elektronicznego – dodaje Elżbieta Włodarczyk.

Jak zakupić e-podpis w KIR S.A.?

1.    Udajemy się do jednego z oddziałów zlokalizowanych w 16 miastach wojewódzkich oraz w Koszalinie.

2.    Na miejscu zapoznajemy się z informacją o warunkach świadczenia usług certyfikacyjnych. Przedstawiamy dowód osobisty lub paszport oraz wyciąg z KRS. Dokumenty są potrzebne do zweryfikowania naszej tożsamości oraz potwierdzenia naszych uprawnień do reprezentowania danego podmiotu.

3.    Podpisujemy umowę na świadczenie usług certyfikacyjnych. Pozwala ona na zakup nieograniczonej liczby certyfikatów w dowolnym momencie obowiązywania umowy. Wypełniamy tzw. wykaz subskrybentów czyli listę osób upoważnionych do otrzymania certyfikatów. Dokument ten zawiera wszystkie informacje, które są niezbędne do wydania certyfikatu kwalifikowanego i zweryfikowania tożsamości osoby, dla której jest on przeznaczony. Pracownicy KIR S.A. wystawiają certyfikat kwalifikowany i przekazują kompletny zestaw do składania e-podpisu. Wszystkie formalności trwają ok. 20 minut.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top