Podręcznik o logistyce w eCommerce od Izby Gospodarki Elektronicznej

Opublikowano: 1 sierpnia 2016. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Opracowanie ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej uwzględnia kluczowe aspekty oraz praktyczne porady związane z logistyką w e-commerce. Autorzy poradnika starają się przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie „Jak budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce?”.

ecommerce-logistykaSilnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska – 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Jednocześnie 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. Znalezienie złotego środka jest zatem kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu – powiedział Tomasz Wojewódzki, X-Press Couriers.

Efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W momencie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką (transport) powody i źródła zwrotów (dane), procesy i finanse (koszty) – dodał Rafał Cheliński, Poczta Polska.

Podręcznik „e-Commerce Polska: e-Logistyka” dostępny jest bezpłatnie na stronie e-Izby.

Sylwester KozakPodręcznik o logistyce w eCommerce od Izby Gospodarki Elektronicznej

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.