Opracowanie ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej uwzględnia kluczowe aspekty oraz praktyczne porady związane z logistyką w e-commerce. Autorzy poradnika starają się przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie „Jak budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce?”.
Silnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska – 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Jednocześnie 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. Znalezienie złotego środka jest zatem kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu – powiedział Tomasz Wojewódzki, X-Press Couriers.
Efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W momencie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką (transport) powody i źródła zwrotów (dane), procesy i finanse (koszty) – dodał Rafał Cheliński, Poczta Polska.
Podręcznik „e-Commerce Polska: e-Logistyka” dostępny jest bezpłatnie na stronie e-Izby.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.