Opracowanie ekspertów Izby Gospodarki Elektronicznej uwzględnia kluczowe aspekty oraz praktyczne porady związane z logistyką w e-commerce. Autorzy poradnika starają się przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie „Jak budować efektywny model zarządzania logistyką w e-commerce?”.
Silnym motywatorem do kupowania w internecie jest dogodna, elastyczna forma dostawy i zwrotu towarów. Według danych z raportu E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska – 35% badanych konsumentów wskazuje problem długiego oczekiwania na dostawę, zarazem dla 62% ankietowanych bardzo ważny jest koszt dostawy. Jednocześnie 42% ankietowanych ma wyższe oczekiwania wobec dostaw e-zakupów w porównaniu do badań sprzed dwóch lat. Znalezienie złotego środka jest zatem kluczowe dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej e-sklepu – powiedział Tomasz Wojewódzki, X-Press Couriers.
Efektywne zarządzanie zwrotami w łańcuchu dostaw to wyzwanie dla całego rynku e-commerce. W momencie, w którym konsumenci coraz więcej zwracają zakupionych produktów, zwroty zaczynają odgrywać znaczącą pozycję w finansach firmy, generując często ukryte i trudne do oszacowania koszty. Temat zwrotów powinien być rozpatrywany na kilku głównych płaszczyznach: zarządzanie klientem, zarządzanie logistyką (transport) powody i źródła zwrotów (dane), procesy i finanse (koszty) – dodał Rafał Cheliński, Poczta Polska.
Podręcznik „e-Commerce Polska: e-Logistyka” dostępny jest bezpłatnie na stronie e-Izby.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.