Badanie młodzieży europejskiej przeprowadzone na zlecenie Disney zidentyfikowało nowe pokolenie świadomych cyfrowo dzieci w wieku od 8 – 14 lat. Dzieci te, które nie znają świata bez Internetu i są bardziej świadome własnej przyszłości oraz przyszłości naszej planety, nazwano „Pokoleniem XD” – cyfrowymi dziećmi Pokolenia X.
Raport przygotowany na zlecenie Disneya jest częścią trwających badań dla nowego kanału dziecięcego Disney XD. Badanie to przeprowadzone zostało na grupie ponad 3000 dzieci w wieku od 8 -14 lat, w sześciu krajach – Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jego wyniki obalają wiele mitów o stosunku dzieci do Internetu, celebrytów oraz ich relacjach z rodzicami.
Zupełnie różne od wcześniejszych pokoleń, ze względu na cyfrowe wychowanie, Pokolenie XD – dzieci rodziców z Pokolenie X, urodzone między 1995 i 2001 rokiem – doświadczyło więcej odkryć technologicznych niż jakiekolwiek inne pokolenie, a do tego jako pierwsze nie zna życia bez cyfrowych rozrywek, telefonów komórkowych i mediów społecznościowych.
Victoria Hardy, Executive Director EMEA Research, Disney XD mówi: „Wchodzimy właśnie w nowe dziesięciolecie, raport XD na nowo definiuje popularne wyobrażenie o dzisiejszej młodzieży i ukazuje ją jako pozytywne i koncentrujące się na społeczności pokolenie, które korzysta z dostępnych mu technologii aby pozytywnie wpłynąć na własne życie oraz otaczający je świat.”
Badania ukazują następujące trendy:
• Pokolenie Cyfrowe – młodzi XD, obyci z technologią, korzystają z niej aby wzmocnić, a nie zastąpić kontakty osobiste
– Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30%), przed SMSami (15%), czatowaniem (14%) i rozmową przez komórkę (8%)
– 95% czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne
– 53% uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi
– 44% mówi, że Internet ułatwia im kontakt z przyjaciółmi
– Wśród najczęstszych zastosowań Internetu na drugim miejscu jest odrabianie pracy domowej (59%), zaraz po grach (74%)
• Mali Przedsiębiorcy – pomimo kryzysu finansowego, który jest częściowo skutkiem kultury kredytowej Pokolenia X, mali XD wcześnie wyrabiają w sobie dobre przyzwyczajenie finansowe
– 70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać
– 64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś
• Dążenia Pokolenia – pomimo dominacji celebrytów w środowisku, w którym dorastali mali XD, mają oni silne poczucie wartości rodzinnych i bardziej cenią sobie rodzinne wakacji od zdobywania sławy
– Pierwszych pięć wskazywanych zawodów to: weterynarz, nauczyciel, piłkarz, lekarz i policjant
– W każdym z badanych krajów osobą najbardziej cenioną jest mama (43%), a na drugim miejscu plasuje się tata (30%)
• Zielone Nastolatki – dla Pokolenia XD dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne
– 97% młodych XD wierzy, że należy dbać o naszą planetę, a 74% regularnie recyclinguje
„Pokolenie XD to świadome cyfrowo dzieci słynnego Pokolenia X, które zasłynęło między innymi dzięki temu, że odrzucało karierę, wybierając przyjaciół i rodzinę. W Polsce tradycyjne rodzinne wartości ciągle są głównym punktem odniesienia dla wszystkich. Tu deklarowany szacunek dla rodziców i przywiązanie do rodziny nie dziwi. Na Zachodzie, gdzie sytuacja wygląda nieco inaczej, źródła tych familijnych sympatii XD można upatrywać właśnie wśród ideałów wyznawanych przez ich rodziców.„ – mówi Bartek Chaciński, dziennikarz Przekroju, autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny”.
Victoria Hardy z Disney XD dodaje: „Dzieci z Pokolenia XD doskonale rozumieją zagadnienia społeczno-ekonomiczne oraz głębokie wartości rodzinne i demonstrują wzory zachowań, które będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość. Disney, jako światowy lider w rodzinnej rozrywce, dokłada wszelkich starań aby zrozumieć naszą widownię i stworzyć kontent , do którego będzie ona aspirować i który będzie dostępny wtedy i tam gdzie młody widz zechce po niego sięgnąć w dzisiejszym cyfrowym kosmosie.”
Disney XD jest kanałem dla chłopców w wieku od 6 -14 lat, który nie wyklucza dziewczynek. Na rynek polski wszedł we wrześniu 2009 roku. Kanał ten przedstawia mieszankę programów typu live action oraz programów animowanych.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.