Polacy chcą dostępu do nowoczesnej telewizji cyfrowej

Mimo gigantycznej sprzedaży nowoczesnych telewizorów, Polska będzie jednym z najmniej rozwiniętych krajów Europy pod względem cyfryzacji – wynika z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji.
Z najnowszego raportu Instytutu Globalizacji pt. „Cyfrowa Polska”, zaprezentowanego 7 kwietnia w Warszawie, wynika, że w 2007 r. w Polsce sprzedano ponad 1,5 mln telewizorów cyfrowych. Kupujemy więcej HDTV, niż wynosi średnia europejska (89 proc. w Polsce, wobec 77 proc. w Europie). Natomiast specyfiką polskiego rynku jest oglądanie na supernowoczesnych telewizorach programów tworzonych w archaicznej technologii analogowej.

Czynnikami, które należy brać pod uwagę przy cyfryzacji kraju, są rachunek ekonomiczny, pełne i szybkie pokrycie kraju sygnałem cyfrowym oraz możliwości technologiczne związane z poszczególnymi sposobami nadawania. Dobre efekty daje łączenie rozmaitych technologii nadawania np. nadawania naziemnego i satelitarnego, przy czym koszty nadawania satelitarnego mogą być nawet 10 razy niższe od kosztów nadawania naziemnego.

– Obecnie blisko 99 proc. wszystkich cyfrowych kanałów telewizyjnych w Europie nadawanych jest drogą satelitarną. W większości krajów Europy Zachodniej nadawanie cyfrowe z satelity obejmuje od 70 do 85 proc. cyfrowych gospodarstw domowych – wyjaśnia dr Tomasz Teluk, dyrektor Instytutu Globalizacji.

Ponadto z badań opinii publicznej, przeprowadzonych przez TNS OBOP na potrzeby projektu badawczo-edukacyjnego „Cyfrowa Polska” wynika, że 78 proc. Polaków jest przekonanych, że telewizja publiczna powinna zapewnić abonentom dostęp do telewizji cyfrowej. 87 proc. Polaków uważa, że dostęp do telewizji cyfrowej dla ponoszących koszty abonamentu powinien być darmowy.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top