Polecenie Zapłaty jest prostą, bezpieczną i szybką formą regulowania powtarzających się płatności, stanowiącą polski odpowiednik usługi Direct Debit funkcjonującej od wielu lat w europejskich systemach rozliczeń. U naszych sąsiadów Niemców 40 proc. wszystkich płatności bezgotówkowych jest realizowanych w ten sposób, dla porównania: w Hiszpanii 53 proc., a w Wielkiej Brytanii 19 proc. W Polsce zaledwie 0,25 proc. wszystkich rozliczeń stanowią transakcje dokonywane przez Polecenie Zapłaty. Polacy regulują płatności głównie za pośrednictwem poczty i poprzez zwykły przelew, a pieniądze przekazywane tą drogą trafiają do banku firmy wystawiającej rachunki przeciętnie po 3 dniach. Natomiast dzięki Poleceniu Zapłaty transakcje realizowane są w ciągu jednego dnia.
W ubiegłym roku Związek Banków Polskich i operatorzy telekomunikacyjni podjęli wspólną inicjatywę w celu promowania tej formy płatności. Pod koniec roku 2002 r. powstała Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty, którą współtworzą usługodawcy (PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. operator sieci Era, Polkomtel S.A. operator sieci Plus, Telekomunikacja Polska S.A., CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o. operator platformy cyfrowej CYFRA+, Netia Telekom S.A., Telefonia Dialog S.A.) oraz banki (ABN AMRO Bank (Polska) S.A., BRE Bank S.A., Citibank Handlowy, Deutsche Bank (Polska S.A.) i Krajowa Izba Rozliczeniowa. Uczestnicy koalicji wspólnie podejmują działania na rzecz popularyzacji i rozwoju tej formy rozliczeń.
„Klienci banków od dawna oczekiwali takiego rozwiązania i w końcu mamy je również w Polsce. Polecenie Zapłaty to komfort i wygoda płacenia rachunków. Naszym zadaniem jest uświadomienie zalet stosowania tego narzędzia. Wprowadzenie na polski rynek usługi Polecenia Zapłaty było wielkim przedsięwzięciem z logistycznego punktu widzenia.” – podkreśla Zastępca Dyrektora Generalnego Związku Banków Polskich Andrzej Wolski. Jak przyznają przedstawiciele banków, jest to forma rozliczeń znacznie bardziej korzystna zarówno dla klienta, usługodawcy, jak i banku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.