Polscy pracodawcy szukają pracowników z ACCA

Opublikowano: 1 października 2004. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

W Polsce jest już 707 członków ACCA. Tylko w 2004 roku aż 214 osób dołączyło do tego elitarnego grona. W ostatnich latach liczba studentów ACCA rosła średnio o 20% rocznie, przy czym w jeszcze szybszym tempie zwiększała się liczba osób zatrudnionych w branżach niefinansowych. Ponad 2000 osób w tej chwili studiuje ACCA.

Na konferencji zorganizowanej przez polskie przedstawicielstwo ACCA we współpracy z firmą Ernst & Young Academy of Business, która już od kilku lat prowadzi szkolenia ACCA w Polsce, przedstawiono dane dotyczące ACCA w Polsce.

Spotkanie, w którym uczestniczyli absolwenci ACCA oraz przedstawiciele firm headhunterskich, poświęcone było międzynarodowym kwalifikacjom zawodowym ACCA oraz osiągnięciom stowarzyszenia ACCA w regionie. Gościem specjalnym był Andrew Harding z Wielkiej Brytanii, Executive Director ACCA na Europę.

“Cieszę się, że mogę gościć w Polsce w stulecie istnienia ACCA, w roku w którym nasze stowarzyszenie osiągnęło liczbę 100 tysięcy członków na całym świecie. Kwalifikacje ACCA stały się trampoliną do międzynarodowej kariery dla wielu Polaków, ponad połowa z nich ma mniej niż 35 lat obejmując stanowiska menedżerskie. To jednoznaczny dowód jakości naszego programu” – powiedział Andrew Harding.

Z zaprezentowanych przez ACCA statystyk wynika, że w Europie Środkowo-Wschodniej zainteresowanie kwalifikacjami ACCA systematycznie rośnie. I choć w ciągu ostatniego roku w regionie przybyło prawie 2000 nowych studentów ACCA, kwalifikacje te nadal są uważane za ekskluzywne. Do stowarzyszenia ACCA należy obecnie ponad 60 tys. Europejczyków, z czego ponad 11 tys. (8%) to mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej. Są to osoby zajmujące atrakcyjne stanowiska w swoich firmach, głównie dyrektorzy i kontrolerzy finansowi.

„Również w Polsce dyplom ACCA jest coraz bardziej pożądany, zarówno przez pracodawców, jak i pracowników. Liczba studentów ACCA w Polsce rośnie systematycznie, w ostatnich latach średnio o 20% rocznie. Równocześnie cieszy nas fakt, że znacznie szybciej rośnie liczba studentów z sektora niefinansowego. Świadczy to o wzroście zainteresowania dyplomem ACCA w szeroko rozumianym biznesie” – wyjaśnia Małgorzata Sawicka z polskiego przedstawicielstwa ACCA.

Jak wynika ze statystyk ACCA, członkowie ACCA pracują w różnych sektorach gospodarki, z czego aż 75% w biznesie. W firmach świadczących usługi finansowe, w tym audytorskich, pracuje tylko 26% osób.

„ACCA jest programem kompleksowym, w którym nacisk położono głównie na umiejętności zarządzania finansami. Absolwenci muszą wykazać się z jednej strony szeroką wiedzą w zakresie finansów i rachunkowości, z drugiej umiejętnościami w zakresie organizacji i strategii zarządzania, niezbędnymi przy podejmowaniu decyzji menedżerskich” – dodał Marinos Athanassiou z Ernst & Young Academy of Business, współorganizator konferencji.

Aż 64% osób z kwalifikacjami ACCA w Polsce to osoby w wieku od 31 do 40 lat. Ponad 30% stanowią osoby pomiędzy 20 a 30 rokiem życia. Wśród polskich członków ACCA 57% stanowią mężczyźni, a 43% – kobiety.

Ponad 68% członków ACCA w Polsce mieszka w Warszawie i okolicach. Wynika to z faktu, że Warszawa stanowi atrakcyjny rynek pracy i skupia dużą liczbę pracodawców, w tym międzynarodowych firm.

W dzisiejszym spotkaniu wzięli też udział przedstawiciele firm headhunterskich, zainteresowani zdobyciem informacji na temat kwalifikacji ACCA oraz możliwości współpracy. Mieli również okazję usłyszeć, bezpośrednio od obecnych na konferencji członków ACCA, o ich doświadczeniach, obrazujących wpływ kwalifikacji ACCA na przebieg kariery zawodowej.

Sylwester KozakPolscy pracodawcy szukają pracowników z ACCA

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.