Serwis Domeny.pl poinformował, że w ciągu ostatniego roku o blisko 50 procent wzrosła liczba osób chcących poznać wartość swojej domeny internetowej.
Wśród zgłaszanych do wyceny domen blisko 80 procent to adresy z polskimi rozszerzeniami (.pl, .com.pl). Drugą grupę stanowią najpopularniejsze domeny globalne (.com, .net). – Od roku znacznie wzrosła liczba wycen polskich adresów unijnych, których obecnie jest ponad 93 tysiące. To potwierdza tezę, że znaczna część tych domen została kupiona w celu odsprzedaży – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl.
Jego zdaniem cztery lata temu, kiedy rozpoczęły się w Polsce masowe wyceny domen, wartość ciekawych adresów www nie przekraczała 10 tysięcy euro. Dzisiaj kwoty te sięgają średnio 60-80 tysięcy euro. – Domeny z nazwami polskich miast na przykład Grudziądza, czy Tarnowa, pod którymi nie powstał jeszcze żaden serwis, mogą liczyć na kilka tysięcy euro. Adresy z nazwą popularnych polskich klubów sportowych m.in. Korony Kielce czy Legii Warszawa, warte są w wycenie 20-30 tysięcy euro – twierdzi Marcin Majerek.
Największy potencjał finansowy mają oczywiście domeny z nazwami znanych polskich firm. Ich wartość rośnie w skali miesiąca nawet 3-8 procent. Kwoty, które pojawiają się w tym przypadku, zbliżają się lub przekraczają 100 tys. euro.
Na profesjonalną wycenę domeny składa się dziś nie tylko jej wartość finansowa i potencjał marketingowy. To szereg dodatkowych czynników, takich jak np.: sytuacja prawna, potencjał w skali globalnej, analiza lingwistyczna i fonologiczna, długość nazwy domeny, czy jej łatwość zapamiętania.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.