Pierwszy polski podcast IT – Magazyn komputerowy Trącić myszką Polskiego Radia Szczecin został laureatem V edycji konkursu Popularyzator Nauki. Konkurs jest organizowany przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
„Popularyzacja nauki i techniki to działalność niszowa. Nie jest prosto przekonać innych, że to dobry pomysł na radio. Z naszych doświadczeń wynika, że warto przecierać szlaki” – mówi red. Jarosław Dalecki. Dwie autorskie audycje z komputerową myszką w roli głównej, emitowane na antenie Polskiego Radia Szczecin i udostępniane w Internecie, mają bawić zarówno dzieci, jak i dorosłych, a przy tym uczyć informatyki i popularyzować wiedzę o najnowszych osiągnięciach technologicznych w tej dziedzinie.
„Zasługi osób, które z własnej inicjatywy zajmują się popularyzacją, są niewyobrażalne. Jest bowiem potężna luka między naukowcami a resztą społeczeństwa” – podkreślił podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Jerzy Szwed podczas uroczystej gali 15 grudnia br. w Warszawie.
„Nagroda została przyznana w uznaniu za popularyzację informatyki w mediach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i podcastingu. To dla nas ogromne wyróżnienie, które cieszy tym bardziej że w grudniu magazyn komputerowy będzie obchodził 10-lecie na antenie Polskiego Radia Szczecin.” – mówi red. Maciej Jankowski
Audycja uzyskała patronat Polskiego Towarzystwa Informatycznego, a w 2007 r. otrzymała nagrodę specjalną Stowarzyszenia Dziennikarzy RP za wykorzystanie podcastingu w promocji informatyki oraz budowaniu społeczeństwa informacyjnego. W ubiegłym roku otrzymała wyróżnienie za popularyzację nauki. Ministerstwo Edukacji Narodowej przyznało jej też patronat Europejskiego Roku Kreatywności i Innowacji 2009.
Magazyn komputerowy „Trącić Myszką” i magazyn komputerowy dla dzieci „Przygody Małej Myszki w świecie informatyki” to blok publicystyczno-edukacyjny, przygotowywany w ramach misji Polskiego Radia Szczecin od ponad trzech lat. Jego uzupełnieniem jest strona internetowa www.myszka.org stworzona w 2005 roku w celu publikowania, po raz pierwszy w Polsce, profesjonalnych podcastów czyli internetowych publikacji audycji w odcinkach, przy pomocy technologii RSS.
„Dzięki interaktywnej formie przekazu ilość wizyt na naszej stronie internetowej przekroczyła już 5 milionów. Audycji towarzyszy też czat na stronie www.myszka.org, na którym internauci mogą komentować i zadawać pytania gościom w studio. Każdego miesiąca nasi słuchacze pobierają ponad 100 GB podcastów. W internecie udostępnionych jest ponad 200 podcastów z naszymi audycjami a także pliki wideo” – mówi red. Maciej Jankowski.
Dwugodzinny Magazyn komputerowy „Trącić Myszką” to program publicystyczny w ramach misji edukacyjnej radia publicznego z zakresu informatyki i najnowszych osiągnięć techniki w branży IT. „Całe przedsięwzięcie jest unikatowym w skali Polski i zostało dostosowane do nowego sposobu podejścia do odbioru radia przez słuchaczy. Dzięki temu programy nie giną w momencie zakończenia emisji, ale żyją w sieci stanowiąc radiowy odpowiednik wprowadzanej również w Polsce telewizji na żądanie” – redaktor powołuje się na badania Gemius S.A., zapowiadające proces ucieczki od słuchania stacji z nadajników naziemnych do radia w sieci a zwłaszcza audycji na żądanie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.