Fundacja Polska Bezgotówkowa została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, co oznacza formalne rozpoczęcie działalności. Głównym zadaniem nowego podmiotu będzie realizacja Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, przygotowanego przez sektor finansowy przy współpracy z Ministerstwem Rozwoju.
Do Zarządu Fundacji powołani zostali dr Mieczysław Groszek jako prezes zarządu i dr Paweł Widawski jako wiceprezes zarządu.
Powołanie Fundacji Polska Bezgotówkowa jest wspólną inicjatywą podmiotów sektora finansowego uczestniczących w krajowym rynku płatności kartowych (tj. banki, jako wydawcy kart, agenci rozliczeniowi oraz wiodące na polskim rynku organizacje płatnicze VISA i MasterCard, przy udziale Związku Banków Polskich). Inicjatywa ta wpisuje się w realizację założeń programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”, będącego częścią rządowej Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), a jej głównym celem jest podniesienie poziomu akceptacji płatności bezgotówkowych w Polsce. Formalne porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju obrotu bezgotówkowego zostało podpisane 12 czerwca 2017r. przez Ministerstwo Rozwoju i Finansów, Związek Banków Polskich oraz organizacje płatnicze Visa i Mastercard.
Ideą Programu jest wypracowanie i wprowadzenie instrumentów wsparcia dla polskich przedsiębiorców (głównie mikro- i małych przedsiębiorstw), którzy do tej pory nie zapewniali w swoich placówkach handlowych możliwości realizacji płatności bezgotówkowych. Realizacja programu będzie polegać między innymi na poszerzeniu zakresu budowy infrastruktury akceptacji płatności bezgotówkowych – ambicją sygnatariuszy Porozumienia jest instalacja dodatkowo nawet 600 tys. terminali w ciągu 3 lat. Instalacja nowych terminali przełożyć ma się na zwiększenie udziału płatności bezgotówkowych w polskiej gospodarce nawet do poziomu 80 procent w ciągu najbliższych kilku lat (taki poziom notowany jest obecnie w Szwecji). W Program wbudowane zostały instrumenty monitorowania i kontroli realizacji przez przedsiębiorców zasady zrównania obydwu form płatności.
Program finansowany będzie przez banki – wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacje płatnicze VISA i MasterCard.
Celem tego wspólnego przedsięwzięcia banków, Ministerstwa, agentów rozliczeniowych i organizacji płatniczych są przede wszystkim korzyści w skali makroekonomicznej dla polskiej gospodarki, płynące ze wzrostu obrotu bezgotówkowego. Tylko dzięki dostępności płatności cyfrowych możliwe jest podnoszenie konkurencyjności polskiej gospodarki, opartej na innowacjach – powiedział Mieczysław Groszek.
Program jest pionierską i unikalną na skalę globalną inicjatywą integrującą działania uczestników rynku płatności bezgotówkowych Przed Fundacją Polska Bezgotówkowa, jako organizacją non-profit, stoi zadanie operacyjnego zarządzania Programem przy jednoczesnym zapewnieniu realizacji podstawowych założeń przyświecających jego utworzeniu.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.