Firma Amazon nie jest skora do dzielenia się wynikami sprzedaży swoich produktów i usług. Najnowsze doniesienia mówią jednak, że jest się czym chwalić – przynajmniej jeśli chodzi o pakiet Prime.
Prime to program partnerski, który w cenie 79 dolarów rocznie oferuje dwudniową dostawę zakupionych produktów oraz streaming filmów i programów telewizyjnych bez limitów w ramach Amazon Instant Video. Amazon nie chwali się liczbą członków programu, ale według najnowszego raportu Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) oraz Morningstar może być ich ponad 10 mln.
Wysoka liczba subskrybentów nie jest jedyną dobrą wiadomością dla Amazona. Tacy klienci wydają znacznie więcej niż pozostali – ok. 1200 dolarów rocznie, o 400 dolarów więcej niż pozostali. Są też o wiele bardziej lojalnymi klientami. Do 2017 roku liczba subskrybentów usługi sięgnąć ma 25 mln. Według badań CIRP aż 95 proc. obecnych klientów ma zamiar przedłużyć abonament na kolejny rok.
Wszystko to przekłada się na sytuację, w której – zdaniem analityków – z każdej rocznej opłaty Amazon zarabia aż 78 dolarów. A w ujęciu całościowym, Prime odpowiada za około jedną trzecią zysku operacyjnego w 2012 roku.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!