Dział Badań i Analiz INTERIA.PL prognozuje dynamiczny wzrost wykorzystania multimediów internetowych oraz przychodów generowanych w tym segmencie usług w nadchodzących latach. Rozwój multimediów internetowych będzie napędzany dynamicznym rozwojem technologicznym, przenoszeniem coraz większej części budżetów reklamowych do internetu oraz coraz wyraźniejszym zjawiskiem User-Interface Convergence – czyli unifikacji wykorzystania urządzeń elektronicznych (telewizory, telefony komórkowe i komputery) do korzystania z usług sieciowych.
Rynek będzie się nadal prężnie rozwijał, podążając za tendencjami światowymi, szczególnie jeśli chodzi o wzrastające zastosowanie łącz szerokopasmowych i możliwości korzystania z telewizji interaktywnej.
Choć wykorzystanie IPTV na komórkę, czy Video-on-Demand na telewizorze nie jest jeszcze powszechne, to rok 2006 pokazał możliwości związanie z użyciem video Online. W Polsce mieliśmy 6 mln użytkowników tego rodzaju usługi. Badania INTERIA.PL wskazują, że w roku 2010 będziemy mieli w Polsce 9 mln użytkowników Online wideo.
Przełoży się to bezpośrednio na rosnące przychody z usług Online wideo, które wg szacunków INTERIA.PL w Polsce powinny osiągnąć w 2009 roku 11 mln USD, w 2012 43 mln $, a w 2015 ponad 80 mln USD.
W przeciągu 7 lat, czyli na przełomie roku 2012 i 2013 w Polsce, przychód reklamowy na jednostkę czasową używania internetu w domu i jednostkę czasową używania telewizji w domu będą takie same. Mniej więcej również za 7 lat będziemy świadkami zrównania czasu spędzonego w domu przy telewizorze i czasu spędzonego w internecie. (Pytanie, czy już wtedy to, co będziemy mieć w telewizji, nie będzie usługą generowaną z internetu).
Próba wyestymowania potencjalnego media-mix, w podobnym horyzoncie czasowym wskazuje, że udział mediów tradycyjnych będzie się sukcesywnie zmniejszał tak, by w roku 2017 udział internetu w całościowych wydatkach reklamowych w Polsce osiągnął 45%, a telewizji ok. 33%. Symptomy tego zjawiska widoczne są już na najbardziej rozwiniętych rynkach – w Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w internecie przewyższyły w 2006 roku wydatki na reklamę prasową. Wydatki na reklamę w internecie wzrosły o 41%, a na reklamę telewizyjną spadły o 4,7%.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.