Przełom w skanowaniu formularzy

Opublikowano: 2 marca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Kofax – dostawca oprogramowania, sprzętu i rozwiązań do elektronicznego przetwarzania danych, ogłosił wprowadzenie Xtrata, najnowszej technologii, pokonującej bariery w efektywnym przetwarzaniu formularzy.

Xtrata „dopasowuje się” do skanowanego formularza i automatycznie przetwarza każdy dokument niezależnie od jego wielkości czy kształtu. W rezultacie, przetwarzanie takich dokumentów staje się praktycznym rozwiązaniem nawet dla tych instytucji, które wcześniej nie rozważały zastosowania takiego narzędzia.

„Zgodnie z zapotrzebowaniem naszych klientów oraz partnerów prowadziliśmy badania w kierunku stworzenia zaawansowanej technologii, która zapewniałaby łatwe przetwarzanie danych” – powiedział Anthony Macciola, wiceprezes ds. marketingu w Kofax. „Xtrata umożliwia znacznie większej liczbie przedsiębiorstw automatyzację działań związanych z przetwarzaniem dokumentów poprzez redukcję czasu, obsługi oraz kosztów tych procesów”.

Xtrata będzie początkowo dostępna w postaci Ascent Xtrata, jako część platformy Ascent służącej do przetwarzania danych.

Przy zastosowaniu konwencjonalnego systemu do przetwarzania formularzy, każdy przedruk dokumentu lub zmiana modelu skanera wymaga interwencji administratora i stworzenia przez niego nowego szablonu, by móc skorygować zmiany w skanowanych obrazach. Nawet pomimo tych korekt, zdarzające się często podczas skanowania przekrzywienia i rozciągnięcia obrazu mogą spowodować „przeoczenie” pewnych informacji przez konwencjonalny system.

Xtrata eliminuje te problemy poprzez automatyczne przystosowanie do skanowanego formularza, rozpoznanie jego charakteru, klasyfikację oraz wydobycie z niego wszelkich informacji. Ta zdolność sprawia także, że produkcyjne skanowanie jest bardziej efektywne dzięki automatycznemu dopasowywaniu się oprogramowania do różnego typu sprzętu. Dodatkowo automatyczne klasyfikowanie formularzy w Xtracie eliminuje potrzebę sortowania formularzy przed skanowaniem, redukując tym samym koszty operacji.

W dokumencie miejsca, w których znajdują się pola do skanowania, różnią się w zależności od poszczególnych wydruków tego samego formularza. Zwłaszcza jeśli dana firma nie przywiązuje wagi do specjalistycznego systemu druku. Dodatkowo skaner sam może wprowadzić przekrzywienia obrazu. Znaki rejestracyjne mogą pomóc, ale te same czynniki, które przekrzywiają obraz mogą też negatywnie wpływać na same wyróżnienia. Xtrata automatycznie odnajduje odpowiednie pola z danymi, które chcemy przetwarzać i eliminuje potrzebę stosowania dodatkowych oznaczeń. Dzięki tej technologii redukujemy koszty, skracamy czas pozyskiwania i wyszukiwania danych oraz zyskujemy elastyczność przy projektowaniu formularzy.

„Dzięki Xtracie firmy i instytucje będą mogły znacznie zredukować czas i wydatki związane z masowym przetwarzaniem dokumentów, poprzez redukcję czasu pozyskania danych z formularza czy podniesienie jakości odczytu. Z pomocą Ascent Xtrata, klient, który przetwarza rocznie 15 000 faktur zaoszczędzi aż 33% czasu.” – powiedział Tomasz Rodziewicz, Prezes Dicom Polska, autoryzowanego przedstawiciela Kofax.

Zachodnie wydanie magazynu CRN już uznało Xtratę za najbardziej wyspecjalizowane narzędzie do przetwarzania danych spośród wszystkich, które redakcja miała okazję testować.

Należąca do rodziny oprogramowania Ascent, Xtrata cechuje się dużą elastycznością. Może współpracować z pojedynczym komputerem stacjonarnym lub z siecią serwerów w zależności od objętości przetwarzanych dokumentów. Może także działać w sieci WAN, umożliwiając użytkownikom przetwarzanie dokumentów przy własnych stanowiskach pracy niezależnie od miejsca skanowania formularzy.

Technologia Xtrata będzie dostępna w sprzedaży w Polsce od kwietnia 2004.

http://www.dicom.com.pl
http://www.kofax.com

Sylwester KozakPrzełom w skanowaniu formularzy

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.