Firma Gemius SA, która w bieżącym roku rozpoczęła cykliczne prezentacje danych pochodzących z zagranicznych rynków internetowych, zamyka go udostępnieniem statystyk ukraińskiej sieci. Pod adresem ranking.com.ua internauci mogą zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat aktualnych internetowych trendów na Ukrainie.
Badanie gemiusTraffic, będące od kilku lat standardem badań internetu w Polsce, stopniowo staje się również standardem europejskim. W miarę nawiązywania przez firmę Gemius współpracy z największymi wydawcami internetowymi i sieciami reklamowymi w kolejnych państwach Europy Środkowo-Wschodniej, badaniem obejmowane są witryny z kolejnych krajów. Szeroki zakres gromadzonych danych pozwala na opracowanie rozbudowanych i precyzyjnych statystyk wykorzystania internetu w poszczególnych regionach oraz przekazywanie tej wiedzy wszystkim osobom zainteresowanym rozwojem sieci. W czerwcu br. został udostępniony serwis Ranking.lt prezentujący dane z Litwy, we wrześniu – serwis Rankings.cz z danymi czeskimi, natomiast od kilku dni internauci mogą śledzić również statystyki internetu na Ukrainie.
Podobnie jak w przypadku wcześniej założonych witryn, serwis Ranking.com.ua skupia się na danych technicznych. Podaje informacje m.in. o popularności przeglądarek i systemów operacyjnych, o poziomie akceptacji cookies oraz o rozdzielczościach monitorów najchętniej wybieranych przez ukraińskich użytkowników (cookies). Tygodniowy cykl aktualizacji danych pozwala obserwować na bieżąco, w jaki sposób zmienia się sytuacja na ukraińskim rynku internetowym. Z danymi można zapoznawać się nie tylko odwiedzając witrynę Ranking.com.ua, lecz również subskrybując bezpłatny biuletyn elektroniczny czy też kanał RSS.
Realizacja badania w coraz większej liczbie państw daje coś więcej niż tylko poznanie pochodzących stamtąd danych. Dzięki zastosowaniu jednolitej metodologii badawczej możliwe jest interpretowanie statystyk dotyczących danego kraju w szerszym kontekście – na tle innych regionów europejskich. W ten sposób Gemius może poinformować na przykład o bardzo wysokiej popularności przeglądarki Opera na Ukrainie w porównaniu z innymi krajami objętymi działalnością firmy. Z Opery korzysta prawie 10 proc. ukraińskich użytkowników (cookies). Wśród polskich użytkowników (cookies) odsetek posiadaczy przeglądarki wynosi 6,5 proc., wśród litewskich – 5,5 proc, a czeskich – jedynie 3 proc.
Gemius realizuje badania internetu w wielu krajach europejskich – oprócz wymienionych powyżej, również w Estonii, Rumunii, na Łotwie, Słowacji i Węgrzech.
Równocześnie firma cały czas poszerza zasięg działalności. W chwili obecnej Gemius rozpoczyna współpracę z CATI, firmą z branży badań marketingowych i społecznych działającą w regionie Adriatyku. Oznacza to wprowadzenie oferty badawczej gemiusTraffic i gemiusAudience w krajach tego obszaru, czyli m.in. w Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.