Od dwóch miesięcy internauci mogą na bieżąco obserwować statystyki litewskiej sieci w serwisie Ranking.lt. Kontynuując strategię popularyzacji wiedzy o wykorzystaniu internetu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, firma Gemius udostępnia kolejny serwis przedstawiający sytuację w państwie z badanego obszaru. Na witrynie Rankings.cz znajdziemy przegląd danych dotyczących czeskiego internetu.
Podobnie jak w istniejących już serwisach poświęconych polskim i litewskim statystykom, pod adresem rankings.cz można znaleźć zestawienia pokazujące m.in. popularność przeglądarek i systemów operacyjnych w badanym kraju, ranking państw, z których łączą się z czeskimi zasobami zagraniczni internauci oraz odsetek użytkowników blokujących w swoich przeglądarkach obsługę plików cookie. Dane aktualizowane są co tydzień, a internauci zainteresowani regularnym otrzymywaniem informacji prosto do skrzynek pocztowych mają możliwość subskrypcji newslettera.
Materiał do analizy zbierany jest na czeskich witrynach uczestniczących w badaniu gemiusTraffic, wśród których znajdują się serwisy największych wydawców. Monitorowane strony są odwiedzane przez ponad 2,5 miliona użytkowników identyfikowanych na podstawie plików cookies w ciągu tygodnia. Analiza skumulowanych danych umożliwia precyzyjny opis kierunków zmian zachodzących w czeskim internecie.
Należy podkreślić, że dzięki zastosowaniu ujednoliconej metodologii gemiusTraffic we wszystkich badanych regionach, po raz pierwszy możliwe jest porównywanie trendów oraz technicznych rozwiązań stosowanych w różnych państwach. Dzięki temu użytkownicy internetu uzyskają informację np. o tym, że zdobywająca błyskawicznie popularność na całym świecie w ciągu ostatniego roku przeglądarka Mozilla Firefox jest obecnie wykorzystywana przez 13,2 proc. użytkowników (cookies) z Polski i 12,3 proc. z Czech. Wśród litewskiej społeczności internetowej odsetek internautów korzystających z Firefoksa jest znacznie niższy – stanowią oni jedynie 5,8 proc. użytkowników (cookies) w tym kraju.
Czechy są obok Litwy pierwszym krajem, który Gemius objął swoją działalnością, rozpoczynając w 2004 roku realizację polityki ekspansji na rynki zagraniczne. Obecnie uruchamiane są badania w kolejnych państwach: na Łotwie, Słowacji, Ukrainie, w Estonii i Rumunii. Już dziś Gemius zapowiada udostępnianie kolejnych serwisów przybliżających oblicze europejskiego internetu.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.