Najnowszy raport 'Spam Index’ firmy Clearswift zawierający analizę ilości i tendencji spamu ujawnił znaczny spadek e-maili o tematyce pornograficznej. W czerwcu tego roku niechciane wiadomości zdominowała tematyka finansowa oraz reklamy medykamentów.
W czerwcu 2003 roku, kiedy został opublikowany pierwszy raport 'Spam Index’, liczba niechcianych e-maili zachęcających do zakupu leków i inwestycji finansowych wynosiła ogółem jedynie 39 proc. wszystkich wiadomości uznanych za spam. W czerwcu 2005 roku stanowiła już ponad 80 procent.
Natomiast spam pornograficzny wyniósł teraz 5 procent, czyli czterokrotnie mniej niż w pierwszym raporcie 'Spam Index’. Chociaż liczba niechcianych wiadomości o treściach pornograficznych nieustannie zmieniała się w ciągu ostatnich 2 lat, jednak generalnym trendem jest spadek ilości spamu tego rodzaju. Według Alyna Hockey’a, dyrektora ds. badań w Clearswift wynika to z faktu, że obecnie nawet najprostsze filtry antyspamowe wyposażone są w funkcje blokowania zdjęć pornograficznych. Spamerom jest dużo łatwiej stworzyć e-mail oferujący np. leki czy usługi finansowe.
Podczas gdy pierwsze raporty 'Spam Index’ pokazywały wyraźne tendencje ilości i tematyki spamu z miesiąca na miesiąc, teraz określenie trendów jest coraz trudniejsze do wychwycenia. Działalność spamerów obecnie charakteryzuje wypuszczanie serii wiadomości, które pojawiają się w danym miesiącu, a następnym całkowicie znikają. Na przykład w maju spam został zdominowany przez tematykę związaną z psami, która w czerwcu była zupełnie nieobecna. Zastąpiły ją (prawdopodobnie wyłącznie w czerwcu) e-maile zachęcające m.in. do zakupu cygar. W ostatnich czterech tygodniach popularne były też reklamy towarów luksusowych np. repliki biżuterii, zegarków i odzieży znanych marek.
Wyniki 'Spam Index’ opracowywane są na podstawie raportów generowanych przez rozwiązania antyspamowe, z których korzysta 20 milionów użytkowników. 'Spam Index’ odzwierciedlający charakter i tendencje rozwoju spamu publikowany jest co miesiąc.
http://www.clearswift.com/news/item.aspx?ID=864
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.