Brak ograniczeń związanych z czasem przesyłania komunikatów, relatywnie niski koszt obsługi działań to najważniejsze zalety kierowania strategii sprzedaży marketingowej do internautów – wynika z badań Gemius przeprowadzonych na potrzeby najnowszego raportu ’Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy’.
Premierowa prezentacja raportu będzie miała miejsce 20 czerwca 2005 roku o godzinie 10.00 w Klubie Bankowca na ul. Smolnej 6 w Warszawie na konferencji organizowanej przez Nowoczesną Firmę i Gemius.
Raport 'Biznesowe oblicze internetu 2005. Ocena i prognozy’ to pierwsze tego typu wieloczęściowe opracowanie na naszym rynku. Jego celem jest przybliżenie możliwości wykorzystania internetu w działaniach promocyjno-sprzedażowych polskich firm oraz przekazanie wiedzy, w jaki sposób można zwiększać efektywność tych działań. Zadaniem autorów było przedstawienie spójnego i pełnego obrazu rynku internetu w Polsce pod kątem sposobu codziennego wykorzystywania tego medium w celach biznesowych, zarówno przez pracowników firm, jak też przez poszukujących informacji użytkowników sieci.
Materiał powstał przy wykorzystaniu wyników 5 unikalnych na polskim rynku badań. Zakres analiz dotyczy: oglądalności witryn i aplikacji internetowych przez polskich internautów, oceny i prognoz dla rozwoju rynku e-commerce w Polsce w 2005 roku, konsumpcji mediów przez polskich internautów, sposobów wykorzystania internetu w polskich firmach, sposobów wykorzystania internetu przez polskich internautów. Wszystkie analizy zostały przeprowadzone pod kontem biznesowego wykorzystania internetu. Opracowanie przygotowane zostało z myślą zarówno o zarządzających, marketerach i strategach przedsiębiorstw.
W raporcie czytamy m. in., że wyniki najnowszych badań wskazują na zależność pomiędzy wykorzystywaniem internetu w działalności firm a zwiększaniem ich konkurencyjności oraz możliwości rozwoju przedsiębiorstwa na rynku. Sens kierowania działań marketingowych potwierdza dodatkowo fakt, że aż 79 proc. Polaków korzystających z internetu zapoznawało się z ofertami handlowymi on-line, a 42 proc. wymienia to źródło jako najczęściej wykorzystywane w poszukiwaniu informacji handlowych. Na drugim miejscu znalazła się telewizja, a na ostatnim radio.
Informacje zawarte w raporcie powinny napawać optymizmem przedsiębiorców inwestujących w sklepy internetowe: aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. użytkowników zakupy on-line robi kilka razy w roku, a 14,3 proc. kilka razy w miesiącu. Największą popularnością wśród kupujących cieszą się niezmiennie: książki, płyty, sprzęt komputerowy oraz odzież i biżuteria.
Odpowiedzi respondentów ujęte w raporcie wskazują ponadto: które ze sklepów internetowych cieszą się największą popularnością, jakie są preferowane sposoby płatności oraz kwoty wydawane w sklepach internetowych, czy też jakie motywy skłaniają internautów do korzystania z aukcji internetowych.
Analiza odpowiedzi właścicieli, prezesów, czy też osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych wskazała, że dane na witrynach sklepów są aktualizowane codziennie lub kilka razy dziennie (39,7 proc.). Raz w miesiącu treści zmienia jedynie 6,3 proc. sklepów, których przedstawiciele wzięli udział w badaniu Gemius SA. Dodatkowo w raporcie znajdują się informacje m. in. o tym, w jaki sposób sklepy promują swoją działalność, ilu użytkowników odwiedziło strony objętych badaniem sklepów w ostatnim miesiącu, jakie specjalne oferty sklepy przygotowują dla stałych Klientów oraz jakie metody przyciągania nowych Klientów są najbardziej popularne.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.