W 2007 roku już 42 proc. internautów robiło zakupy w sklepach internetowych, a 21 proc. brało udział w aukcjach. W sieci najczęściej kupowaliśmy odzież i buty, a nie, jak dotychczas, książki – wynika z raportu Money.pl i eCard SA.
Więcej niż w roku poprzednim zamówiliśmy sprzętu AGD, artykułów wyposażenia domu, kosmetyków, biżuterii, akcesoriów sportowych i turystycznych, artykułów hobbystycznych.
Wśród polskich e-klientów nadal przeważają mężczyźni. Stanowią 57 procent klientów sklepów internetowych i aż 65 procent uczestników aukcji. Zmienia się to z każdym rokiem, proporcje powoli zmierzają do zrównania się. W 2006 roku wśród kupujących w e-sklepach aż 61 procent stanowili mężczyźni, a wśród uczestników aukcji było ich aż 68 procent.
Raport Money.pl i eCard SA wskazuje, że nadal w internecie kupuje najwięcej ludzi młodych, ale odsetek starszych e-klientów ciągle rośnie. W 2006 roku tylko 19 procent klientów sklepów internetowych stanowiły osoby w wieku 40-59 lat. Rok później było ich już 22 procent. Osoby w tym wieku w internecie robią zakupy przede wszystkim w e-sklepach, znaczenie rzadziej uczestniczą w aukcjach.
Wśród e-klientów sklepów internetowych nadal najwięcej jest tych, którzy deklarują że nie posiadają żadnych dochodów. Tacy internauci dominują szczególnie w serwisach aukcyjnych. W ciągu ostatniego roku zwiększył się także udział osób bardzo dobrze zarabiających – i to zarówno wśród klientów sklepów internetowych, jak i uczestników aukcji.
W polskim internecie w 2007 roku wzrosła sprzedaż on-line wszystkich rodzajów produktów z wyjątkiem oprogramowania komputerowego. Na czołówkę rankingu produktów najczęściej kupowanych on-line wysunęła się odzież i obuwie. W sieci kupuje je niespełna 18 procent internautów, podczas gdy rok wcześniej było ich niecałe 14 procent. Sprzedaż książek, choć spadła na drugą pozycję, również zyskała na popularności. W 2006 roku książki kupowało on-line 15,3 procent użytkowników sieci, a w 2007 roku – 16,6 procent.
Większe wzrosty odnotowały także kosmetyki oraz sprzęt sportowy i turystyczny. W 2007 roku kosmetyki kupowało on-line 9,5 procent internautów, a rok wcześniej – 8,3 procent. Natomiast popularność sprzętu sportowego i turystycznego wzrosła z poziomu 4,9 procent do 6 procent.
Rośnie zainteresowanie internautów produktami niszowymi. W raporcie Money.pl i eCard SA czytamu także, że 2007 roku 2,75 procent użytkowników sieci deklarowało, że kupuje on-line artykuły kolekcjonerskie lub hobbystyczne, a 1,4 procent – instrumenty muzyczne. Internet, w którym nie ma barier geograficznych, jest idealną przestrzenią do sprzedaży produktów, które interesują wąską grupę konsumentów.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.