W 2007 roku już 42 proc. internautów robiło zakupy w sklepach internetowych, a 21 proc. brało udział w aukcjach. W sieci najczęściej kupowaliśmy odzież i buty, a nie, jak dotychczas, książki – wynika z raportu Money.pl i eCard SA.
Więcej niż w roku poprzednim zamówiliśmy sprzętu AGD, artykułów wyposażenia domu, kosmetyków, biżuterii, akcesoriów sportowych i turystycznych, artykułów hobbystycznych.
Wśród polskich e-klientów nadal przeważają mężczyźni. Stanowią 57 procent klientów sklepów internetowych i aż 65 procent uczestników aukcji. Zmienia się to z każdym rokiem, proporcje powoli zmierzają do zrównania się. W 2006 roku wśród kupujących w e-sklepach aż 61 procent stanowili mężczyźni, a wśród uczestników aukcji było ich aż 68 procent.
Raport Money.pl i eCard SA wskazuje, że nadal w internecie kupuje najwięcej ludzi młodych, ale odsetek starszych e-klientów ciągle rośnie. W 2006 roku tylko 19 procent klientów sklepów internetowych stanowiły osoby w wieku 40-59 lat. Rok później było ich już 22 procent. Osoby w tym wieku w internecie robią zakupy przede wszystkim w e-sklepach, znaczenie rzadziej uczestniczą w aukcjach.
Wśród e-klientów sklepów internetowych nadal najwięcej jest tych, którzy deklarują że nie posiadają żadnych dochodów. Tacy internauci dominują szczególnie w serwisach aukcyjnych. W ciągu ostatniego roku zwiększył się także udział osób bardzo dobrze zarabiających – i to zarówno wśród klientów sklepów internetowych, jak i uczestników aukcji.
W polskim internecie w 2007 roku wzrosła sprzedaż on-line wszystkich rodzajów produktów z wyjątkiem oprogramowania komputerowego. Na czołówkę rankingu produktów najczęściej kupowanych on-line wysunęła się odzież i obuwie. W sieci kupuje je niespełna 18 procent internautów, podczas gdy rok wcześniej było ich niecałe 14 procent. Sprzedaż książek, choć spadła na drugą pozycję, również zyskała na popularności. W 2006 roku książki kupowało on-line 15,3 procent użytkowników sieci, a w 2007 roku – 16,6 procent.
Większe wzrosty odnotowały także kosmetyki oraz sprzęt sportowy i turystyczny. W 2007 roku kosmetyki kupowało on-line 9,5 procent internautów, a rok wcześniej – 8,3 procent. Natomiast popularność sprzętu sportowego i turystycznego wzrosła z poziomu 4,9 procent do 6 procent.
Rośnie zainteresowanie internautów produktami niszowymi. W raporcie Money.pl i eCard SA czytamu także, że 2007 roku 2,75 procent użytkowników sieci deklarowało, że kupuje on-line artykuły kolekcjonerskie lub hobbystyczne, a 1,4 procent – instrumenty muzyczne. Internet, w którym nie ma barier geograficznych, jest idealną przestrzenią do sprzedaży produktów, które interesują wąską grupę konsumentów.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...