Co będzie się działo w 2011 roku na rynku telefonów komórkowych? Serwis Skąpiec.pl zadał to pytanie producentom, dziennikarzom serwisów technologicznych i lifestylowych. W pierwszym raporcie specjalnym najstarszej polskiej porównywarki znalazło się podsumowanie roku 2010. Raport oparto na analizie preferencji ponad miliona odwiedzających serwis użytkowników szukających informacji na temat telefonów komórkowych.
W pierwszej części raportu specjalnego znalazły się informacje na temat preferencji użytkowników Skąpiec.pl w 2010. Przeanalizowaliśmy dane dotyczące ruchu na stronie oraz preferencji dotyczących poszczególnych filtrów w kategorii Telefony komórkowe. Chcąc podsumować poprzedni rok stworzyliśmy listę najpopularniejszych modeli oraz określiliśmy jakie parametry mały największy wpływ na wybory ponad miliona osób, które w 2010 roku szukały na Skąpiec.pl informacji o telefonach komórkowych. W trosce o zaprezentowanie jak najpełniejszych danych poprosiliśmy także o komentarz właścicieli sklepów internetowych. Nie poprzestaliśmy jedynie na analizie trendów 2010. Ważną częścią raportu są wypowiedzi dziennikarzy czołowych serwisów technologicznych i lifestyle, producentów oraz przedstawicieli operatorów sieci komórkowych – powiedziała Monika Witoń, specjalista ds. PR Skąpiec.pl.
Na liście najpopularniejszych telefonów komórkowych znalazły się modele takich producentów jak Samsung, Nokia czy HTC. Choć najpopularniejszym telefonem 2010 roku według użytkowników Skąpiec.pl okazał się Samsung S5230 Avila, to bezkonkurencyjna w tym zestawieniu okazała się Nokia. W TOP 10 listy znalazło się aż siedem telefonów tego producenta.
W pierwszej piątce najpopularniejszych telefonów 2010 zwycięstwo przypadło modelowi Samsung S5230 Avila
Najbardziej zależy nam na producencie
Nokia, HTC a może najnowszy Apple? Najbardziej dbamy o to jakiej marki telefonu używamy. Prawie 40 proc. zapytań na Skąpiec.pl dotyczyło producenta. Dopiero w dalszej kolejności użytkownicy serwisu kierowali się w swoich poszukiwaniach rodzajem telefonu (klasyczny, slider, z klapką), rodzajem dodatkowej komunikacji zainstalowanej w telefonie czy rodzajem obsługiwanych kart pamięci.
Z analizy ruchu na Skąpiec.pl jasno wynika, że jeśli chodzi o telefony, to dla naszych użytkowników liczą się przede wszystkim parametry techniczne. Cenę jako pierwszy filtr wybrało jedynie 0,21 proc. Wśród dziesięciu dostępnych filtrów znalazła się na ostatnim miejscu. Minimalizację znaczenia ceny produktu potwierdzają również sklepy internetowe.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy zauważyliśmy, że Klienci wybierając komórkę przestali kierować się tylko ceną. Nasi konsultanci odbierają coraz więcej telefonów z pytaniami m.in. o praktyczne wykorzystanie funkcji w telefonach i możliwościach systemów na których są oparte. Kryterium cenowe spadło na dalszy plan – powiedział Kamil Guzara, specjalista ds. marketingu w sklepie NEO24.pl.
Lubimy jak najtaniej
Biorąc pod uwagę bardzo niski odsetek wyszukiwania za pomocą filtra ceny, można przepuszczać, że Polaków nie interesuje ten parametr. Zaprzecza temu jednak rozkład popularności poszczególnych kategorii cenowych. Użytkownicy Skąpiec.pl w 2010 roku najbardziej zainteresowani byli telefonami w cenie do 300 zł (29,48 proc.). Na drugim miejscu znalazły się telefony w przedziale cenowym 300 – 500 zł (25,37 proc.).
Polacy lubią Nokię
W 2010 roku Nokia, według użytkowników Skąpiec.pl, była najbardziej pożądaną marką telefonów. Ponad 42 proc. odwiedzających kategorię telefonów komórkowych poszukiwało właśnie telefonu fińskiego producenta.
Zainteresowaniem cieszyły się również telefony marki Samsung oraz Sony Ericsson. Informacji o telefonach koreańskiego potentata elektronicznego szukało prawie 21 proc. użytkowników serwisu Skąpiec.pl, którzy zainteresowani byli kupnem telefonów komórkowych. Niewiele niższy wynik – 18,47 proc., osiągnął Sony Ericsson. W pułapie powyżej 5 proc. znalazły się także, z wynikiem 8,29 proc., telefony marki LG.
Chociaż Nokia ma bardzo mocną pozycję na Skąpiec.pl to w zdaniem Bronisława Foltyna z e-halo.pl producent ten ma dużą konkurencję.
Chociaż Nokia zachowała pozycję lidera w sprzedaży telefonów, to od drugiego w rankingu Samsunga dzieli Nokię naprawdę niewiele. 35 proc. naszych klientów w 2010 roku zdecydowało się na zakup telefonów marki Nokia, 27 proc. wybrało Samsunga – dodał Foltyn.
Telefon na Androidzie
Jeśli chodzi o system operacyjny to preferencje użytkowników Skąpiec.pl są zgodne ze światowymi trendami. Jak wynika z opublikowanego ostatnio raportu Canalys – centrum badawczego specjalizującego się w śledzeniu trendów wśród nowych technologii, platforma Android stała się nowym liderem wśród smartfonów. Telefon funkcjonujący w oparciu o system operacyjny światowego potentata chciałoby mieć 32,83 proc. użytkowników serwisu Skąpiec.pl zainteresowanych informacjami na temat telefonów komórkowych.
Dotykowe najpopularniejsze
Jak wynika z danych Skąpiec.pl polscy użytkownicy telefonów komórkowych najbardziej lubią telefony dotykowe. Za pomocą tego filtra modelu odpowiedniego dla siebie poszukiwało 27,48 proc. zainteresowanych. Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się wśród internautów telefony z klapką (23,91 proc.). Z badania wynika, że lubimy również telefony typu slider (rozsuwane). Zakupem takich modeli zainteresowanych było 19,84 proc. użytkowników odwiedzających kategorię telefonów komórkowych.
A co w tym roku?
Łukasz Kujawa, kierownik serwisu Nowe Technologie, Interia.pl: – (…) Long Term Evolution (często nazywana, trochę niesłusznie, siecią 4G) w teorii umożliwia transfer danych do abonenta o prędkości 150 Mbit/s, a przesył danych od abonenta do 50 Mbit/s. I co najważniejsze, sieć LTE znacznie lepiej radzi sobie z przeciążeniami oraz obsługą wielu urządzeń jednocześnie. Funkcjonujące obecnie sieci 3G z technologią HSPDA i HSDPA+ powoli nie wytrzymają coraz większej ilości danych wysyłanych przez użytkowników. Przejście na LTE będzie nieuniknione. (…)
Krzysztof Pielesiek, redaktor serwisu Technologie, Gazeta.pl: – (…) Rok 2011 powinien także przynieść dalszy wzrost sprzedaży i popularności aplikacji na telefony komórkowe. Wzrosnąć może także znaczenie aplikacji działających w rozszerzonej rzeczywistości. Programy tłumaczące tekst, na który skierujemy kamerkę smartfonu czy aplikacje mogące oprowadzić nas po mieście, w którym jesteśmy po raz pierwszy (wskazać znajdujące się w nim muzea czy restauracje wraz z ich menu i cennikiem) mogą prędko stać się hitem. (…)
Jacek Filipowicz, redaktor mGSM.pl oraz dziennikarz miesięcznika Mobile Internet: – (…) Po niekwestionowanym sukcesie iPad-a firmy Apple, który dla jednych jest urządzeniem genialnym, dla innych zaś gadżetem z ograniczeniami, każdy niemal producent elektroniki zaplanował na bieżący rok rynkową premierę autorskich urządzeń. Znajdziemy pośród nich tablety o podwyższonej odporności mechanicznej, z dołączaną klawiaturą, czy dysponujące dwoma wyświetlaczami. Dzięki opcjonalnym modułom GSM część z nich będzie można wykorzystać również jako niekonwencjonalny telefon. (…)
Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Samsung Electronics Polska: – (…) W kontekście telefonów z otwartymi systemami operacyjnymi liczymy, że 2011 r. poszerzy się grono ich nabywców. Ta grupa urządzeń zyskiwała popularność już w ubiegłym roku, ale dopiero teraz zaistniała duża szansa na zwiększenie ich sprzedaży. Smartfony na dobre też zagoszczą w ofertach operatorskich, co jednak nie oznacza zmierzchu tradycyjnych telefonów komórkowych, które wciąż mają i będą miały stałych odbiorców. (…)
Tomasz Szacoń, dyrektor handlowy Barel Poland: – (…) W tym roku wprowadziliśmy do oferty aparat z funkcją Dual SIM, posiadający atrybuty telefonu dla seniorów. Barel S100 jest dedykowany dla osób, które są aktywne zawodowo, ale z różnych przyczyn mają problemy z obsłużeniem „klasycznych” telefonów. Nowoczesne telefony często są przeładowane nowoczesnymi funkcjami, które w codziennym użytkowaniu wykorzystywane są niezmiernie rzadko. Nam zależy na maksymalnym uproszczeniu działania. Docenią to osoby, które traktują telefon jak narzędzie komunikacji, a nie platformę multimedialnej rozrywki. (…)
Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP: – (…) Chcemy uzyskać wyraźne przywództwo na rynku komórkowym i przyśpieszyć wzrost dzięki smartfonom. Zamierzamy powrócić to wzrostowego trendu w szerokopasmowym internecie (broadbandzie), głównie dzięki położeniu nacisku na coraz większe prędkości (w tym 40Mb/s i więcej w technologii VDSL). Będziemy też wprowadzać w życie nową jakość w ofercie Internetu z telewizją – rozpoczęcie współpracy z Grupą TVN to pierwszy i ważny, ale też nie ostatni krok do realizacji tego celu. Istotna będzie także koncentracja na obsłudze klienta. Wiele udało się nam już poprawić, ale to nie koniec. Organizacja musi nieustannie „myśleć klientem” – działać dla niego i tak, jak on tego oczekuje.
Michał Pieniążek, redaktor magazynu T3: – (…) W trosce o konsumentów i ochronę środowiska Unia Europejska wymusiła niedawno na producentach komórek wprowadzenie uniwersalnych ładowarek wyposażonych w złącze mini-USB. Można się spodziewać, że w przeciągu kilku-kilkunastu lat, stare ładowarki całkowicie znikną ze sklepowych półek. Dominującym systemem operacyjnym wciąż pozostanie należący do Nokii Symbian, ale jego udział w rynku będzie się znacząco zmniejszać w związku z rosnącą popularnością Androida, który stanie się drugą najczęściej wybieraną platformą mobilną. O ile prognozy dotyczące iOS firmy Apple przewidują umiarkowany wzrost sprzedaży tego systemu wraz z kolejnymi wersjami iPhone’a, o tyle w przypadku Windows Mobile i Blackberry przewidywania nie są już tak optymistyczne.
Łukasz Figielski, redaktor działu Techno magazynu LOGO: – (…) 4G – nowy standard komunikacyjny mocno forsowany przez amerykańskich operatorów. Obsługa 4G aka LTE – jakkolwiek je definiować – to standard w najnowszych smartfonach. Pobieranie danych z prędkością nawet 150 Mb/s, wysyłanie do 50. A to dopiero początek: czekające nas LTE Advanced oznacza download 1 Gb/s! W Polsce musimy zaczekać, aż wojsko dogada się z UKE oraz operatorami i zwolni częstotliwości. Na razie w technologii przoduje Cyfrowy Polsat, co nie oznacza, że abonenci mogą wykorzystać jej możliwości… (…)
Michał Szabłowski, dziennikarz Gizmodo.pl: (…) Od strony czysto technologicznej będzie to rok smartfonów wyposażonych w coraz lepsze i większe ekrany, w tym również 3D, które nie będą wymagały zakładania na nos specjalnych okularów. Pod obudową komórek coraz częściej będą się pojawiać dwurdzeniowe układy ARM zwiększające wydajność pracy i zabawy miniaturowymi komputerami oraz kamerki po obu stronach obudowy (te z przodu umożliwiające prowadzanie wideorozmów).
Raport został przygotowany na podstawie analizy ponad miliona odwiedzin kategorii Telefony komórkowe w serwisie Skąpiec.pl w 2010 roku. Raport specjalny „Telefony komórkowe” patronatem objęły: Interia.pl, Gazeta.pl, mGSM.pl, eGospodarka.pl, e-biznes.pl oraz media2.pl, a także serwis Opineo.pl.
Całość raportu pobrać można z tego adresu.
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.