Readability znów darmowe

Opublikowano: 12 stycznia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Readability, projekt umożliwiający czytanie tekstów internetowych bez zbędnych „dodatków”, zaktualizował swój cennik. Projekt rezygnuje z kont premium, zachęca jednak do dobrowolnego wspierania wydawców.

Readability znów darmowe 1Użytkownicy, którzy do tej pory korzystali z wersji darmowej Readability otrzymali właśnie dostęp do funkcji zarezerwowanych dla kont premium. Mają możliwość nieograniczonego korzystania z listy artykułów, ulubionych czy archiwum. Wszyscy użytkownicy mogą czytać treść artykułów „wyciągniętą” ze stron i pozbawioną reklam, nawigacji i innych „dodatków”.

Przede wszystkim chcieliśmy oddzielić różnice pomiędzy dostępem do funkcji, a wsparciem twórców treści. Po drugie zaś zachować otwartość Readability, tak, by projekty integrujące się z naszym serwisem miały dostęp do wszystkich funkcji, bez limitu – powiedział Chris Dary, dyrektor ds. technologicznych.

W lutym 2011 roku projekt Readability konfrontował się z zarzutami o kopiowanie treści internetowych wydawców. Wprowadzono wtedy opcjonalną opłatę premium w wysokości 5 dolarów miesięcznie, z której 3,5 dolara trafiało do wydawców, których treści użytkownicy konsumowali.

Rezygnacja z tego typu opłaty może oznaczać, że jej wprowadzenie nie odniosło dużego sukcesu. Użytkownicy wciąż jednak mogą wesprzeć wydawców – tym razem dowolną kwotą, w dowolnym momencie, zachęcają twórcy Readability. Pytanie tylko czy użytkownicy będą skorzy do takich datków?

Readability — Read comfortably anytime, anywhere. from Arc90 on Vimeo.

Dawid ZarazińskiReadability znów darmowe

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.