Reklamodawcy stracą 1,5 mld dolarów przez internetowe boty

Opublikowano: 1 października 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

10 proc. ruchu w sieci pochodzi od botów, wynika z badań Solve Media. To ogromny problem – zwłaszcza dla branży reklamy internetowej.

Badanie Solve Media prowadzone było przez 20 miesięcy (przez cały 2011 rok, do sierpnia bieżącego roku) wśród 5 tys. wydawców na całym świecie. Wynika z niego, że boty generują aż 10 proc. ruchu w sieci. Większość tego typu programów pochodzi z USA, a ich działanie najbardziej odczuwalne jest w Singapurze (aż 56 proc. ruchu!) i Tajwanie (54 proc.).

Firma przekonuje, że ma to daleko idące skutki – aż 1,5 mld tegorocznych dolarów pochodzących od reklamodawców należy uznać za stracone (zgodnie z estymacją eMarketera, który podaje, że rynek reklamy typu display będzie globalnie wart w tym roku 15,3 mld dolarów).

Wzrasta również ilość komentarzy czy oddanych głosów pochodzących od tego typu programów. Od 2011 roku wzrosnąć miała o 400 proc.

Dawid ZarazińskiReklamodawcy stracą 1,5 mld dolarów przez internetowe boty

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Kierownik think tanku "How To Do IT", powołanego przez wydawcę "Harvard Business Review Polska". Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem i kulturą.