Wartość internetowej sprzedaży podczas tzw. Czarnego Piątku przekroczyła po raz pierwszy miliard dolarów. Dziś Cyber Monday – kolejny dzień zakupowego szału. Do e-sprzedawców trafić ma jeszcze więcej dolarów.
Według danych comScore sprzedaż internetowa podczas tzw. Czarnego Piątku (ang. Black Friday) przekroczyła w USA po raz pierwszy w historii miliard dolarów (1,042 mld). To wzrost o 26 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Cytując klasyka można powiedzieć, że to znak nowej, świeckiej tradycji.
Konsumpcyjne eldorado
Wraz z obchodzonym w ubiegły czwartek Świętem Dziękczynienia, Czarny Piątek to jedno z najważniejszych konsumpcyjnych świąt w Stanach Zjednoczonych. W sam dzień Dziękczynienia Amerykanie wydali 633 mln dolarów na zakupy online (32–proc. wzrost rok do roku). Najchętniej odwiedzani e–sprzedawcy to Amazon, Walmart, Best Buy, Target oraz Apple. Łącznie 57,3 mln Amerykanów odwiedziło strony internetowe w Czarny Piątek. Najchętniej kupowali cyfrowe produkty (np. muzykę, filmy) oraz zabawki i konsole do gier.
Co ciekawe, maleje wartość sprzedaży „offline” – w tym roku o 1,8 proc. Jak widać Amerykanie coraz częściej wybierają wygodę zakupów przed monitorem niż szaleństwo tłumnych zakupów.
http://www.youtube.com/watch?v=GFkm6o1cjTU
Warto dodać, że dziś obchodzony jest tzw. Cyber Monday, dzień, w którym sklepy internetowe szykują promocje sięgające 50 proc. i darmowe dostawy. comScore przekonuje, że łączna wartość sprzedaży tego dnia może sięgnąć nawet 1,5 mld dolarów.
Polska odpowiedź
Moda na Cyber Monday przychodzi również do Polski. Na razie niewiele sklepów internetowych oferuje tego dnia specjalne okazje, ale to może się zmienić, bo Polski rynek e-commerce rośnie najszybciej w Europie (w ubiegłym roku wartość sprzedaży przez internet sięgnęła 4,5 mld euro). Polską „odpowiedzią” na Cyber Monday jest Dzień Darmowej Dostawy. W tegorocznej, trzeciej edycji akcji, która odbędzie się 3 grudnia bierze udział prawie 1400 sklepów.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.