Od początku roku w Polsce odbyło się ponad tysiąc płatnych webinarów, średni przychód z każdego wydarzenia to prawie 2,5 tys. złotych. Natomiast rekordzista na jednym spotkaniu online zyskał 57 420 złotych*. Polska platforma do wideokonferencji i webinarów ClickMeeting sprawdziła, jak wygląda rynek płatnych wydarzeń.

Średni zarobek na webinarze to ponad 2 400 złotych
Najpopularniejsze wydarzenie w Polsce przełożyło się na przychód blisko 60 tys. złotych. Dla porównania w tym samym okresie w Niemczech padł rekord w wysokości 22 762 złotych (4 784 euro)*, w Austrii 14 721 złotych (3 094 euro), a w Szwajcarii 4 281 złotych (900 euro). Średni przychód z jednego webinara w Polsce to 2 443 złote, a u naszych zachodnich sąsiadów 2 435 złotych (512 euro).
– Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej. Takie wydarzenia to doskonała forma dzielenia się swoją wiedzą oraz możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców z różnych części kraju i nie tylko, przy stosunkowo niskich nakładach związanych z organizacją takiego wydarzenia. Eksperci bardzo szybko docenili ten format, dostrzegając w nim wiele zalet. Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą – komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.
Ponad tysiąc płatnych wydarzeń już w tym roku
W swoim badaniu ClickMeeting wziął pod uwagę okres od stycznia do 24 października 2022 roku. Jak się okazuje, w tym okresie w Polsce odbyło się 1009 płatnych wydarzeń, które łącznie zgromadziły 28 408 uczestników. Dla porównania w tym samym czasie w Niemczech odbyło się 262 tego typu webinarów, na które w sumie wykupiono 5 235 dostępów.
*Według kursu NBP z dnia 26 października 2022 roku.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!