Reniferowa akcja MixPlusa

Opublikowano: 11 grudnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi:

Polkomtel S.A. promuje w internecie świąteczną ofertę MixPlusa za pomocą postaci wesołego Renifera.
W świątecznych działaniach promocyjnych dla MixPlusa zastosowane zostały formy reklamowe wykorzystujące kreację, której głównym bohaterem jest zabawny rysunkowy Renifer z dużym czerwonym nosem, z zawieszonym na szyi telefonem komórkowym (jednym z objętych promocją w MixPlusie: Motorolą V3 Edge oraz Nokią 5200).

Prócz typowych działań reklamowych zaplanowane zostały również niestandardowe sposoby obecności online – MixPlusowy Renifer pojawił się jako uczestnik dyskusji w serwisach społecznościowych (np. MojaGeneracja.pl) oraz plotkarskich (m.in. Kozaczek.pl). Renifer rozmawia z innymi użytkownikami serwisów, komentuje bieżące plotki dotyczące gwiazd, opisuje swoje perypetie, wyraża sądy na temat świąt, pomaga w wybraniu prezentów dla bliskich i przyjaciół, podpowiada świąteczne przepisy. Mimo, że jest postacią ściśle związaną z promowanym MixPlusem, jest przyjmowany bardzo pozytywnie, zdobył już swoich wielbicieli i internetowych znajomych.

Reniferowa akcja MixPlusa 1

„Postacie wirtualne mają niezwykłą siłę oddziaływania emocjonalnego,  zwłaszcza, jeśli marketer na siłę nie stara się uwiarygodnić ich istnienia w prawdziwym świecie. Wystarczy, aby zestaw cech osobowych pozwalał internautom na śmiałe interakcje, dyskusje, szczere wypowiedzi wobec postaci, ale również sieci Plus. W naszym przypadku Renifer okazuje się być lekko zdystansowanym do świata osobnikiem, z inteligentnym poczuciem humoru, a jednocześnie zdecydowanie wrażliwym na rzeczywistość w okresie świąt. Zauważa podobne rzeczy, co internauci i podejmuje z nimi polemikę. Tak budowany komunikat daje zdecydowanie dobre wyniki w obszarze „zaprzyjaźniania” się z internautami.” – mówi Tomasz Broda, Kierownik Komunikacji w Internecie, Polkomtel.

Elementem „społecznościowych” działań MixPlusowego Renifera jest również prowadzony przez niego blog dostępny w identycznej formie w serwisie MojaGeneracja.pl (http://www.mojageneracja.pl/8168475/) oraz na platformie bloog.pl (http://blogrenifera.bloog.pl/). Pamiętnik w serwisie bloog.pl powstał w oparciu o layouty i rozwiązania techniczne udostępniane dla wszystkich użytkowników. Codzienne wpisy blogowe Renifera dotyczą świątecznych przygód i przemyśleń głównego bohatera (nierzadko bardzo uszczypliwych i krytycznych wobec „świątecznej histerii”), najlepszych przepisów świątecznych, pomysłów na idealne gwiazdkowe podarunki, prezentowane są też zabawne absurdalne komiksowe przygody Renifera. Na blogu planowany jest również konkurs, w którym nagrodą będą koszulki z nadrukiem komiksowych przygód MixPlusowego Renifera.

Kampanię internetową dla MixPlusa na zlecenie Polkomtel S.A. zaplanował dom mediowy Universal McCann. Agencja interaktywna MRM Wordlwide, oprócz kampanii on-line, przygotowała także strategię niestandardowego wykorzystania postaci Renifera w internecie (między innymi cykl komiksów). Za projekt i realizację działań MixPlusowego Renifera w serwisach społecznościowych i plotkarskich oraz prowadzenie blogów odpowiedzialna jest agencja 121PR.

Hanna LaskowskaReniferowa akcja MixPlusa

Podziel się!

O autorze

hania