Rosja: więcej pieniędzy na reklamę w internecie niż w prasie

Wydatki na reklamę online wzrosły w Rosji o 56 proc. i po raz pierwszy w historii były większe niż wydatki na reklamę prasową. Do telewizji wciąż jednak bardzo daleko.

Rosja: więcej pieniędzy na reklamę w internecie niż w prasie 1Rosyjskie wydatki na reklamę online stały się większe niż na reklamę prasową choć i tak trzy razy niższe niż wydatki na reklamę telewizyjną, wynika z raportu opublikowanego przez stowarzyszenie AKAR. Rosyjski rynek reklamy internetowej wart był w 2011 roku 41,8 mld rubli (56 proc. więcej niż w 2010 roku). Najwięcej z reklamowego „tortu” przypadło reklamom kontekstowym (63 proc. wszystkich wydatków).

56-proc. wzrost przekazanych na promocję online to poziom, który obserwować można było na bardziej zaawansowanych rynkach kilka lat temu – potem tempo wzrostów znacząco spadało. Rynki wschodzące dopiero odkrywają reklamowy potencjał internetu, przekonują twórcy badania.

W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę online przerosły wydatki na reklamę prasową już w 2010 roku. Analitycy szacują, że w tym roku podoba sytuacja będzie miała miejsce w USA.

Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu 2011 był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Według szacunków domu mediowego MPG, reklama internetowa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roki odpowiadała za 16 proc. struktury wydatków reklamowych – przy 19 proc. wydatków w prasie i 49 proc. w telewizji.

źródło zdjęcia

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry