Rosja: więcej pieniędzy na reklamę w internecie niż w prasie

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

Wydatki na reklamę online wzrosły w Rosji o 56 proc. i po raz pierwszy w historii były większe niż wydatki na reklamę prasową. Do telewizji wciąż jednak bardzo daleko.

Rosja: więcej pieniędzy na reklamę w internecie niż w prasie 1Rosyjskie wydatki na reklamę online stały się większe niż na reklamę prasową choć i tak trzy razy niższe niż wydatki na reklamę telewizyjną, wynika z raportu opublikowanego przez stowarzyszenie AKAR. Rosyjski rynek reklamy internetowej wart był w 2011 roku 41,8 mld rubli (56 proc. więcej niż w 2010 roku). Najwięcej z reklamowego „tortu” przypadło reklamom kontekstowym (63 proc. wszystkich wydatków).

56-proc. wzrost przekazanych na promocję online to poziom, który obserwować można było na bardziej zaawansowanych rynkach kilka lat temu – potem tempo wzrostów znacząco spadało. Rynki wschodzące dopiero odkrywają reklamowy potencjał internetu, przekonują twórcy badania.

W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę online przerosły wydatki na reklamę prasową już w 2010 roku. Analitycy szacują, że w tym roku podoba sytuacja będzie miała miejsce w USA.

Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu 2011 był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Według szacunków domu mediowego MPG, reklama internetowa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roki odpowiadała za 16 proc. struktury wydatków reklamowych – przy 19 proc. wydatków w prasie i 49 proc. w telewizji.

źródło zdjęcia

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Women TechStyle Summit 2025 (online)
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top