Wydatki na reklamę online wzrosły w Rosji o 56 proc. i po raz pierwszy w historii były większe niż wydatki na reklamę prasową. Do telewizji wciąż jednak bardzo daleko.
Rosyjskie wydatki na reklamę online stały się większe niż na reklamę prasową choć i tak trzy razy niższe niż wydatki na reklamę telewizyjną, wynika z raportu opublikowanego przez stowarzyszenie AKAR. Rosyjski rynek reklamy internetowej wart był w 2011 roku 41,8 mld rubli (56 proc. więcej niż w 2010 roku). Najwięcej z reklamowego „tortu” przypadło reklamom kontekstowym (63 proc. wszystkich wydatków).
56-proc. wzrost przekazanych na promocję online to poziom, który obserwować można było na bardziej zaawansowanych rynkach kilka lat temu – potem tempo wzrostów znacząco spadało. Rynki wschodzące dopiero odkrywają reklamowy potencjał internetu, przekonują twórcy badania.
W Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę online przerosły wydatki na reklamę prasową już w 2010 roku. Analitycy szacują, że w tym roku podoba sytuacja będzie miała miejsce w USA.
Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC, rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu 2011 był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu. Według szacunków domu mediowego MPG, reklama internetowa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roki odpowiadała za 16 proc. struktury wydatków reklamowych – przy 19 proc. wydatków w prasie i 49 proc. w telewizji.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...