Rosnąca popularność zakupów online w branży kosmetycznej

Nie jest tajemnicą, że zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością. Intensywny wzrost zainteresowania takim sposobem nabywania nowych rzeczy odnotowuje się również w Polsce. Według badań przeprowadzonych przez Gemius Polska, nasi rodacy coraz chętniej korzystają ze sklepów internetowych, a wśród najczęściej wybieranych kategorii produktów znajdują się kosmetyki i perfumy. Skąd bierze się tak duże zainteresowanie kupowaniem online?

Rosnąca popularność zakupów online w branży kosmetycznej 1
fotolia.com, 109018889| Autor: Victoria М.

Dawniej wydawało się, że problemem w upowszechnieniu zakupów przez Internet okaże się niemożność przymierzenia danej rzeczy, zobaczenia jej „na żywo”, dotknięcia czy przetestowania. Jednak dzięki wprowadzanym przez sklepy online udogodnieniom, takim jak darmowy zwrot lub dostawa, a także oferowaniu bezpłatnych próbek, szczegółowym opisom produktów, czy nawet możliwości oceniania i komentowania kosmetyków, tego rodzaju sklepy są postrzegane przez większość z nas jako całkowicie bezpieczne i godne zaufania.

Klienci cenią sobie również możliwość zakupu przedmiotów w bardziej atrakcyjnych cenach. Tego rodzaju korzyść znajduje swoje odniesienie także w branży kosmetycznej. Firmy oferujące kosmetyki online niejednokrotnie zapewniają swoim klientom korzystne rabaty i programy lojalnościowe oraz tańsze odpowiedniki produktów drogich marek. Jednak jedną z najbardziej zachęcających cech zakupów online, jest bez wątpienia możliwość kupowania o dowolnej porze i z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy nam komputer, telefon lub tablet i dostęp do sieci. Większość sklepów online zapewnia wyjątkowo wygodną formę nabywania produktów dzięki intuicyjnej budowie witryny i sprawnemu kontaktowi z klientem.

Dlaczego Polacy tak chętnie kupują perfumy i kosmetyki online?

Głównymi przyczynami są: szeroki asortyment, oszczędność czasu oraz korzystne ceny. Sklepy oferujące produkty wysokiej jakości są pozytywnie oceniane przez użytkowników w poszczególnych witrynach (np. porównywarkach cen), co przekłada się na wzrost zaufania potencjalnych klientów. Ogromną rolę w rozwoju popularności sklepów online mają także wejścia z wyszukiwarki, kampanie e-mailowe oraz umiejętne prowadzenie kanałów social media. Co więcej, dobre strony oferujące kosmetyki są zazwyczaj wykonane w przejrzysty, profesjonalny sposób i dostarczają zainteresowanym wszelkich niezbędnych informacji na temat oferowanych produktów. Nic dziwnego, że według badań Gemius już połowa polskich internautów decyduje się na zakup kosmetyków właśnie za pomocą sieci.

Do zakupów w sieci zachęcają również blogerki oraz gwiazdy Instagrama i Snapchata. Przykładem jest DEYNN. To księżniczka polskich mediów społecznościowych, która stała się ambasadorką marki Nennes – internetowego sklepu z perfumami oraz kosmetykami. Ma ona ogromny wpływ na decyzje zakupowe młodych polek, które chętnie wzorują się na swojej idolce.

Co ciekawsze, perfumy cieszą się taką samą popularnością jak inne produkty kosmetyczne. Mogłoby się wydawać, że zakup czegoś, co wymaga od nas powąchania, może stanowić przeszkodę dla wygodnej formy zakupów online. Okazuje się jednak, że większość klientów wybiera swoje ulubione, znane już zapachy, lub po prostu zapoznaje się z nimi w sklepie stacjonarnym. Po sprawdzeniu i wybraniu odpowiednich perfum, szukają ich tańszego odpowiednika lub innej, atrakcyjnej cenowo oferty w sklepach internetowych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top