Czy 66 zł to dużo za aplikację? Czyli o tym jak nas rynek „mobile” rozpieszcza.
W ubiegłym tygodniu na rynku pojawiła się aplikacja Tweetbot w wersji na OS X. Premiera oczekiwanej od dawna „desktopowej” odsłony doskonałego klienta Twittera okazała się także pretekstem do dyskusji dotyczącej cen aplikacji. Tapbots, producent programu, wycenił go na blisko 16 euro, czyli blisko 66 zł.
Wielu komentatorów oraz użytkowników nie kryło rozczarowania ceną. Nie jest to przecież obecny standard – aplikacje, zwłaszcza te na smartfony czy tablety, dostać można za darmo lub za niewielką opłatą (do ok. 10 zł). Podobnie zresztą z programami dla komputerów stacjonarnych. Wyjątkami są profesjonalne narzędzia dla grafików, muzyków czy innych twórców.
Ale klient Twittera za 65 zł? Serio?
Ja nad zakupem nie zastanawiałem się ani chwili. Za cenę trzech biletów do kina dostaję rewelacyjny, dopracowany produkt, który uruchamiam wraz ze startem systemu, a wyłączam tuż przed zamknięciem klapy komputera. Używałem go od pierwszej bety, a jego mobilne odsłony zajmują najważniejsze pozycje na moim telefonie i tablecie. Wydaje mi się, że 65 zł to rozsądna cena za dopasowany do moich potrzeb profesjonalny produkt.
To trochę jak z biletami na listopadowe koncerty Rolling Stonesów – owszem najtańsze kosztowały ponad 500 zł, ale nie dość, że rozeszły się błyskawicznie (w 7 minut), to kupując masz pewność, że dostajesz rock and rolla najwyższej (najstarszej?) próby.
Inną sprawą jest, że cena wynika też z działań Twittera, który utrudnia życie twórcom klientów. Na przykład ograniczając liczbę użytkowników aplikacji do 100 tys. Producent Tweetbota musiał wziąć więc pod uwagę, że potencjalna grupa odbiorców jest dość mocno ograniczona i ustalić odpowiednią cenę.
Ekonomia rozwiązań mobilnych rozpieszcza nas, użytkowników. Na rynku pojawia się coraz więcej propozycji: telefonów, systemów, aplikacji. Wybór jest większy i twórcy aplikacji muszą być bardziej konkurencyjni. Nie zmienia się jednak to, że dobry produkt wart jest wysokiej ceny i warto o tym pamiętać. Cena jest czymś więcej niż kwotą uszczuplającą nasze konto – jest także formą podziękowania dla wysiłek twórców.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.