Ruszył iParts.pl – największy internetowy dystrybutor auto części

Opublikowano: 21 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Pod adresem iParts.pl ruszył serwis dystrybucyjny części zamiennych do aut. Z blisko dwoma milionami części do różnych marek samochodów jest to jeden z największych sklepów motoryzacyjnych w Polsce. Indywidualnych i korporacyjnych klientów mają przekonać bogaty asortyment, niskie ceny i darmowa wysyłka.

iParts_logo-RGB_592x600pxPrace nad serwisem rozpoczęły się jeszcze w styczniu 2008 roku. Obejmowały wieloetapową współpracę trzech interdyscyplinarnych zespołów w Polsce i Niemczech. Jak mówią twórcy iParts.pl, jednym z większych wyzwań przed jakimi stanął zespół realizacyjny było zintegrowanie kilku zaawansowanych systemów informatycznych działających on-line w kraju i za granicą.

System, na jakim oparty jest sklep, składa się z aplikacji internetowej sklepu, systemu katalogowania części TecDoc Webservice (pierwsze wdrożenie w kraju), systemu ERP połączonego z zewnętrznym systemem logistycznym, aplikacji CRM zarządzającej Biurem Obsługi Klienta zintegrowanej z serwerem telekomunikacyjnym i narzędzi monitoringowych. Serwery danych spółki zlokalizowane są w centrum danych w Krakowie.

Spółka iParts jest pierwszą w Polsce firmą, która skutecznie wdrożyła system TecDoc Webservice. Prowadzony przez nią sklep iParts.pl to pierwszy i jedyny do dziś w kraju sklep internetowy zintegrowany z międzynarodowym systemem katalogowania części – TecDoc. Umożliwia on skuteczną identyfikację części podczas dokonywania ich zakupów, będąc aktualnym i najszerszym zakresem danych części dla całej branży motoryzacyjnej – zachwala Robert Szwed, Country Manager TecDoc Poland.

Sklep wystartował w wersji beta i przez kilka miesięcy będzie funkcjonował w tej fazie celem sukcesywnego dodawania nowych funkcji oraz usuwania powstających w trakcie rozwoju błędów. Serwis w pełnej funkcjonalności zostanie uruchomiony na przełomie 2009 i 2010 roku.

Dołożyliśmy wszelkich starań aby nasza platforma sprzedaży była jak najbardziej przyjazna dla każdego Internauty. Umożliwia ona w bardzo prosty i przejrzysty sposób zakup najlepszych części i akcesoriów z darmową dostawą oraz pełną gwarancją producentów – mówi Maciej Wrześniewski prezes zarządu iParts Sp.z o.o..

Nad prawidłowym doborem części czuwa zespół konsultantów Biura Obsługi Klienta dostępnych codziennie od godziny 9:00 aż do 20:30 przez infolinię, e-mail oraz chat.

Dawid ZarazińskiRuszył iParts.pl – największy internetowy dystrybutor auto części

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.