90 minut, 100 pytań testowych, punkty ujemne za błędne odpowiedzi – w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbył się pierwszy egzamin „Profesjonalisty w eHandlu”.
Ukierunkowany na e-handel program edukacyjny działający na zasadzie e-learningu, lecz ze stacjonarnym egzaminowaniem przygotowali najwięksi i najpopularniejsi gracze polskiego rynku e-commerce. Wśród nich znaleźć można m.in. Allegro, Home.pl, Ceneo, iStore, PayU, OEX, GetResponse, SalesManago, Trusted Shops, ANSWEAR.com i Militara.pl. Osoby, które chcą wziąć udział w projekcie dokonują rejestracji poprzez stronę internetową ehandel.edu.pl oraz wybierają ścieżkę rozwoju odpowiadającą stanowiskom w sklepie internetowym, w kierunku których chcą się rozwijać. Następnie otrzymują dostęp do materiałów edukacyjnych przygotowanych przez partnerów merytorycznych programu. Projekt kończy się pisemnym egzaminem w jednej z uczelni wyższych. Dzięki pytaniom opracowanym przez firmy można go uznać za test potencjalnych pracowników.
Program powstał po to, żeby zbudować kadrę specjalistów w branży sklepów internetowych. „Profesjonalista w eHandlu” ma to umożliwić poprzez możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej, jej weryfikacji poprzez egzamin oraz wstępnej selekcji poprzez wybór kandydatów z najwyższymi wynikami.
Sam egzamin to test, składający się z około 100 pytań z możliwością wielokrotnego wyboru odpowiedzi. Na jego wypełnienie uczestnicy mieli 90 minut i niewiele osób opuściło salę przed czasem. W zależności od poziomu trudności zmieniała się także szczegółowość pytań, od zagadnień teoretycznych do coraz bardziej praktycznych, sytuacyjnych i przez to bardziej skomplikowanych.
Opinie bezpośrednio po egzaminie były raczej pozytywne, choć nie brakowało głosów, że egzamin był naprawdę trudny. Na podstawie pierwszego egzaminu ciężko ocenić czy same pytania były faktycznie takie trudne czy może rozminęły się z oczekiwaniami uczestników. Z całą pewnością czas na wnioski przyjdzie dopiero po kilku edycjach – powiedział Marek Tomaszewski, project manager z organizującej program Fundacji Polak 2.0.
W 2014 roku do programu dołączą nowi partnerzy, pojawią się nowe materiały, a także funkcje na stronie ehandel.edu.pl. Planowane jest także coraz więcej działań edukacyjnych na uczelniach wyższych w całej Polsce m.in. organizacja tzw. campów na Uczelniach Partnerskich, gdzie pracownicy firm partnerskich będą przybliżać praktyczne aspekty e-commerce studentom. Kolejny egzamin odbędzie się 15 lutego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Nasza Redakcja objęła program patronatem medialnym.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!