Staliśmy się digitalnymi konsumentami, bo na co dzień zaczęliśmy używać smartfonów i tabletów nie tylko na użytek gier oraz informacji, ale także zakupów. Nowy raport przygotowany w ramach badania ShoppingShow określa zwyczaje nowych konsumentów i mówi o tym, jak e-sklepy powinny na nie odpowiedać.
W najnowszych badaniach jakościowych opisujemy bliżej Konsumenta Digitalnego. Przedstawiamy jego profil i odkrywamy, jakie ma nowe zwyczaje zakupowe. Prześwietlamy go pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych oraz preferencji i sposobu używania „małych ekranów” – informują organizatorzy badania ShoppingShow.
Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych stają się naszą codziennością. I nie chodzi tylko o drobne transakcje (gazeta, kosmetyk, płyta CD), ale o konkretne produkty codziennego użytku takie, jak: sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie, markowe kosmetyki, nie wspominając o droższych ofertach typu samochód, markowe meble, itp. W domu wolimy korzystać z tableta bardziej niż z komputera czy laptopa. Tymczasem wiele rodzimych e-sklepów nadal nie radzi sobie z zarządzaniem i obsługa konsumentów digitalnych oraz wciąż utrzymuje stereotypowe podejście, które dzieli zamiast łączyć światy online z offline.
Po przeprowadzonych badaniach wiemy już, że zdecydowana większość oferentów nadal nie zdaje sobie sprawę z tego, że kanały sprzedaży online i offline wzajemnie się uzupełniają,tworząc tzw. kanał uniwersalny. Bo konsumenci oczekują zintegrowanych rozwiązań.
W raporcie „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego” postanowiliśmy wiedzę ilościową zweryfikować przez pryzmat praktycznego zastosowania. Do swoich pogłębionych wywiadów wybraliśmy typowych reprezentantów digitalnego pokolenia. Osób nie tyle młodych, co korzystających (kupujących) regularnie zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Interesujących się nowinkami technologicznymi i lubiących z nich korzystać. Ale też na tyle reprezentatywnych, aby uchwycić nie tylko zachwyt nad obecnymi możliwościami e-zakupowymi czy m-zakupowymi, ale też wiele barier i niedociągnięć w stosunku do oczekiwań komfortowych, wygodnych i szybkich zakupów – dodają organizatorzy.
Zachęcamy do lektury raportu „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego”. Znaleźć w nim można także praktyczne wskazówki dla zarządzających z branży Retail&Fashion i nie tylko. Badanie realizowane jest pod patronatem medialnym e-biznes.pl.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.