Staliśmy się digitalnymi konsumentami, bo na co dzień zaczęliśmy używać smartfonów i tabletów nie tylko na użytek gier oraz informacji, ale także zakupów. Nowy raport przygotowany w ramach badania ShoppingShow określa zwyczaje nowych konsumentów i mówi o tym, jak e-sklepy powinny na nie odpowiedać.
W najnowszych badaniach jakościowych opisujemy bliżej Konsumenta Digitalnego. Przedstawiamy jego profil i odkrywamy, jakie ma nowe zwyczaje zakupowe. Prześwietlamy go pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych oraz preferencji i sposobu używania „małych ekranów” – informują organizatorzy badania ShoppingShow.
Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych stają się naszą codziennością. I nie chodzi tylko o drobne transakcje (gazeta, kosmetyk, płyta CD), ale o konkretne produkty codziennego użytku takie, jak: sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie, markowe kosmetyki, nie wspominając o droższych ofertach typu samochód, markowe meble, itp. W domu wolimy korzystać z tableta bardziej niż z komputera czy laptopa. Tymczasem wiele rodzimych e-sklepów nadal nie radzi sobie z zarządzaniem i obsługa konsumentów digitalnych oraz wciąż utrzymuje stereotypowe podejście, które dzieli zamiast łączyć światy online z offline.
Po przeprowadzonych badaniach wiemy już, że zdecydowana większość oferentów nadal nie zdaje sobie sprawę z tego, że kanały sprzedaży online i offline wzajemnie się uzupełniają,tworząc tzw. kanał uniwersalny. Bo konsumenci oczekują zintegrowanych rozwiązań.
W raporcie „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego” postanowiliśmy wiedzę ilościową zweryfikować przez pryzmat praktycznego zastosowania. Do swoich pogłębionych wywiadów wybraliśmy typowych reprezentantów digitalnego pokolenia. Osób nie tyle młodych, co korzystających (kupujących) regularnie zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Interesujących się nowinkami technologicznymi i lubiących z nich korzystać. Ale też na tyle reprezentatywnych, aby uchwycić nie tylko zachwyt nad obecnymi możliwościami e-zakupowymi czy m-zakupowymi, ale też wiele barier i niedociągnięć w stosunku do oczekiwań komfortowych, wygodnych i szybkich zakupów – dodają organizatorzy.
Zachęcamy do lektury raportu „Zwyczaje zakupowe Konsumenta Digitalnego”. Znaleźć w nim można także praktyczne wskazówki dla zarządzających z branży Retail&Fashion i nie tylko. Badanie realizowane jest pod patronatem medialnym e-biznes.pl.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.