W trzecim kwartale 2024 roku globalna sprzedaż online zanotowała niewielki wzrost o 3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Równocześnie, globalny wolumen ruchu online wzrósł o 4% rok do roku. Mimo tych wzrostów, średnie wydatki na jednego kupującego nieco spadły, co wskazuje na ostrożniejsze podejście konsumentów do zakupów. Średni wydatek na jednego kupującego zmniejszył się o 1%, co może być efektem niepewności gospodarczej lub zmieniających się priorytetów zakupowych. Dane te pochodzą z raportu Salesforce, który analizuje trendy w handlu elektronicznym.
Zmiany w poszczególnych kategoriach produktów
Dane zebrane przez Salesforce w trzecim kwartale 2024 pokazują, że w trzecim kwartale 2024 roku branża meblowa kontynuowała trend spadkowy, notując 9% spadek sprzedaży, co jest jednak poprawą w porównaniu do 13% spadku w poprzednim kwartale. Sprzedaż luksusowych torebek również zmalała o 2% rok do roku. Stabilność utrzymały kategorie takie jak elektronika, żywność i urządzanie domu, gdzie nie odnotowano znaczących zmian. Kategoria odzież zanotowała niewielki wzrost o 1%, a kategoria obuwie wzrosła o 4%. Największy wzrost odnotowano w kategorii zdrowie i uroda, która wzrosła o 10%. Najbardziej dynamicznie rozwijającą się kategorią były jednak produkty z segmentu „zabawki i edukacja”, które zanotowały wzrost sprzedaży o 18%.
Preferencje komunikacyjne i zmiany technologiczne
Sprzedawcy w trzecim kwartale 2024 roku najczęściej komunikowali się z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej, co stanowiło 82% wszystkich wysłanych wiadomości. Współczynnik otwarcia e-maili wyniósł 20%, co oznacza niewielki spadek w porównaniu do 21% w drugim kwartale. Współczynnik kliknięcia w link w e-mailach wyniósł 0,61%, co również oznacza spadek z 0,64% w poprzednim kwartale. Zmieniają się także preferencje technologiczne konsumentów, którzy coraz częściej dokonują zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Udział urządzeń mobilnych wzrósł o 5% w porównaniu z poprzednim kwartałem, a 77% ruchu generowanego jest przez telefony komórkowe, przez które złożono 68% zamówień.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.