Firma SAP Polska poinformowała o wynikach podsumowania pierwszego etapu badań dostosowania polskich małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) do integracji z rynkiem Unii Europejskiej.
Wynika z nich, że przedsiębiorstwa z sektora MSP optymistycznie postrzegają integrację gospodarczą z UE, choć obawiają się wzrostu kosztów działalności oraz większych obciążeń administracyjnych Swojej przewagi upatrują w konkurencji cenowej, co w długim okresie nie daje im gwarancji na osiągnięcie trwałych korzyści z integracji z UE. W swoich strategiach badane firmy w zbyt małym stopniu uwzględnią aspekt innowacyjności i rozwoju technologicznego.
Badanie zostało przeprowadzone pod hasłem „Firma w Unii” w ramach programu edukacyjnego „Europejska Akademia Biznesu dla Przedsiębiorstw”. Pomysłodawcą programu jest firma SAP Polska, która do współpracy zaprosiła Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych i Euro Info Centre. Honorowy patronat nad przedsięwzięciem sprawuje Sekretarz Komitetu Integracji Europejskiej minister Danuta Hübner.
Od 25 lutego br. przedsiębiorcy mogą na stronie www.FirmawUnii.pl wypełniać specjalną ankietę, która umożliwia wstępne poznanie stopnia przygotowania firmy do konkurowania na rynkach UE. Przedsiębiorcy mogą poznać mocne i słabe strony swoich firm z punktu widzenia wymogów integracji. Ankieta daje im możliwość prostego i szybkiego porównania własnej firmy z krajowymi i unijnymi konkurentami.
„Z satysfakcją zauważamy, że nasz program przyczynia się do zmniejszenia głównej przeszkody na drodze polskich firm do Unii Europejskiej, jaką jest brak informacji. Przedsiębiorcy potrzebują konkretnych i rzeczowych informacji, a takich najbardziej im brakuje. Raporty, które otrzymują po wypełnieniu ankiety pomagają im poznać wymagania rynku unijnego i podjąć działania dostosowawcze” – powiedział Grzegorz Kozłowski, Prezes SAP Polska.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.