Sulake, fińska firma działająca na rynku gier społecznościowych, stała się przedmiotem skandalu, gdy okazało się, że jeden z jej produktów, Habbo, okazał się miejscem uwodzenia nieletnich i czatów o podłożu seksualnym.
Gra Habbo, charakteryzująca się jaskrawymi kolorami, różowymi misiami i kucykami jest jednym z wielu przykładów wirtualnych światów dla dzieci i nastolatków. 10 mln unikalnych użytkowników w skali miesiąca plasuje grę na czele listy produkcji społecznościowych dla młodzieży. Średnia wieku aktywnych graczy waha się w przedziale od 13 do 16 lat.
Według informacji przedstawionych przez Channel 4 News pozornie dziecinna gra jest miejscem rozmów zawierających treści o podłożu seksualnym. Sytuacja taka możliwa była przez zbyt słabą moderację rozmów użytkowników Habbo.
W wyniku pojawiania się rozmów o seksualnym podtekście i ujawnienia tego faktu, zarządzająca grą firma Sulake stracił jednego ze swych inwestorów, spółkę Balderton Capital. Dodatkowo firmy Tesco, WH Smith oraz GAME, które zajmowały się dystrybucją kart podarunkowych wykorzystywanych w grze Habbo, odmówiły dalszej ich sprzedaży.
Krokiem, który został podjęty przez właściciela gry w celu naprawienia niekorzystnego wizerunku jest aktualnie wyciszanie rozmów (mute), które są niezgodne z regulaminem gry. Wyciszanie polega na blokowaniu na 10 minut wypowiedzi użytkowników nie stosujących się do reguł gry. W praktyce powoduje to całkowite zawieszenie rozmów, które stanowią kluczowy element Hotel Habbo.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.