Piano Media z nowymi wydawcami i planami wejścia do Polski

Opublikowano: 7 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Słowacki program płatnego dostępu do treści internetowych rozszerza się o kolejnych dużych wydawców. W połowie roku wystartować może także w Polsce.

Piano Media z nowymi wydawcami i planami wejścia do Polski 1Do grona uczestników platformy Piano Media dołączyły właśnie kolejni ważni wydawcy: Petit Press, Spoločnosť 7 Plus oraz The Rock. Internauci mają więc od teraz dostęp do 50 stron 12 najważniejszych słowackich wydawców. Nie zmienił się koszt korzystania z Piano Media; obowiązuje abonament miesięczny (2,90 euro) lub tygodniowy (0,99 euro).

Warto dodać, że wydawcy uczestniczący w Piano Media nie blokują wszystkich swych treści: płatny dostęp ograniczony jest często do bardzo małej części internetowych serwisów. Spoločnosť za opłatą oferuje „ekskluzywne artykuły, wywiady, wideo, podcasty”.

W pierwszym miesiącu funkcjonowania, czerwcu 2011 roku, Piano zarobiła 40 tys. euro. Firma nie dzieli się obecnie swoimi wynikami finansowymi, ale wiadomo, że pozyskała wsparcie inwesotrów oraz rozszerzyła swą działalność na Słowenię.

Pod koniec stycznia Tomáš Bella, założyciel Piano Media, spotkał się z polskimi wydawcami (przedstawicielami m.in. Presspubliki, Polskapresse, Agory, Mediów Regionalnych, Wydawnictwa Murator). Podpisane miały zostać pierwsze listy intencyjne. Piano Media może wystartować w Polsce w drugim lub trzecim kwartale tego roku.

Dawid ZarazińskiPiano Media z nowymi wydawcami i planami wejścia do Polski

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.