Smart Commerce dla kampanii społecznej „Pamiętam. Katyń 1940”

Opublikowano: 9 sierpnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi:

9 sierpnia 2007 ruszył oficjalny serwis informacyjny kampanii społecznej Narodowego Centrum Kultury „Pamiętam. Katyń 1940”. Serwis został zaprojektowany i wdrożony przez Smart Commerce, wrocławską agencję interaktywną.

Kampania objęta jest patronatem ministra kultury i dziedzictwa narodowego Kazimierza M. Ujazdowskiego. Sponsor główny: PKN Orlen S.A., patroni medialni: „Dziennik. Polska. Europa. Świat”, „Polskie Radio Trójka”, „TVP Historia”.

Zbrodnia katyńska jest w naszej zbiorowej pamięci wciąż zbyt mało obecna. Pomimo upływu 18 lat od końca cenzury, wiedza na temat tragicznych wydarzeń roku 1940 pozostaje niezadowalająca. Katyń jest jednym z cmentarzysk świata, dających haniebne świadectwo totalitaryzmu. Tym bardziej zasmuca mała świadomość społeczna tego bolesnego i tragicznego doświadczenia z historii Polski. – mówi minister Ujazdowski.

Kampania społeczna ma zmienić świadomość ludzi młodych, upowszechnić wiedzę historyczną. Ważnym elementem kampanii jest korzystanie z nowoczesnych środków masowego przekazu, skutecznie przemawiających do młodego pokolenia. W tym celu zdecydowaliśmy się na powołanie oficjalnego serwisu, będącego wizytówką Kampanii. Skupiliśmy się przede wszystkim na walorach użytkowych serwisu, aby zawarte w nim informacje od strony technicznej były przejrzyste i łatwo dostępne. Serwis został wdrożony na platformie SmartCMS, która zapewnia odpowiedni poziom elastyczności. Przejrzystość i intuicyjność jest mocną stroną serwisu. Podział na kategorie pozwala nam na zaserwowanie użytkownikom Internetu konkretnych informacji w bardzo uporządkowany sposób – mówi Irmina Recka-Wyżga, koordynator projektu w Narodowym Centrum Kultury.

Narodowe Centrum Kultury jest instytucją odpowiedzialną m.in. za promowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej. Dlatego serwis został zaprojektowany w taki sposób, aby nawigowanie po jego stronach było czytelne oraz by każdy z działów, poczynając od Historii Katynia, poprzez Projekty i Publikacje o Katyniu, zawierał wyczerpującą ilość informacji– mówi Monika Dudek, Kierownik Projektu po stronie Smart Commerce.

Wyzwaniem dla Smart Commerce, które zakończyło się sukcesem, było podjęcie się opracowania i wdrożenia serwisu w  jeden miesiąc. Nasze cele względem serwisu informacyjnego zostały w pełni zrealizowane – dodaje Irmina Recka-Wyżga

www.pamietamkatyn1940.pl

Hanna LaskowskaSmart Commerce dla kampanii społecznej „Pamiętam. Katyń 1940”

Podziel się!

O autorze

hania