9 maja 2007 ruszył oficjalny serwis informacyjny Ośrodka „Pamięć i Przyszłość” zaprojektowany i wdrożony przez Smart Commerce, wrocławską agencję interaktywną.
Ośrodek „Pamięć i Przyszłość” został powołany 11 marca 2007 r. przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kazimierza M. Ujazdowskiego podczas konferencji w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich we Wrocławiu. – Celem Ośrodka jest promowanie dziedzictwa narodowego oraz upowszechnienie dorobku historycznego i kulturowego Polaków na ziemiach zachodnich po okresie II Wojny Światowej – mówi Joanna Giel, koordynator projektu po stronie Ośrodka – Zależy nam na dotarciu do świadków, zebraniu dokumentów, pamiątek czy świadectw oraz utworzeniu olbrzymiej bazy, prezentującej dorobek historyczny i kulturowy Polaków. Bardzo ważne jest także dotarcie do młodych ludzi, zainteresowanie ich kulturą i historią za pomocą Internetu. W tym celu zdecydowaliśmy się na powołanie oficjalnego serwisu, będącego wizytówką Ośrodka oraz bankiem informacji. Skupiliśmy się przede wszystkim na walorach użytkowych serwisu, aby zawarte w nim informacje od strony technicznej były przejrzyste i łatwo dostępne. Serwis został wdrożony na platformie SmartCMS, która zapewnia odpowiedni poziom elastyczności. Przejrzystość, intuicyjność nawigacji i krótki czas dotarcia do informacji jest mocną stroną serwisu – dodaje Joanna Giel
Ośrodek jest instytucją odpowiedzialną za promowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej. – Dlatego serwis został zaprojektowany w taki sposób, aby nawigowanie po jego stronach było czytelne oraz by jego główną i najważniejszą część – świadectwa historyczne – łatwo było znaleźć, posortować oraz przejrzeć – mówi Monika Dudek, Kierownik Projektu po stronie Smart Commerce. Wyzwaniem dla Smart Commerce, które zakończyło się sukcesem, było podjęcie się opracowania i wdrożenia serwisu w jeden miesiąc – dodaje.
Samo wdrożenie składało się z trzech etapów. Pierwszy to zebranie i przeanalizowania wymagań Ośrodka, względem funkcjonalności serwisu i na bazie analizy, przygotowania dokumentu produkcyjnego. Następnie stworzono grafiki na podstawie dokumentu i na końcu samo zaimplementowanie serwisu na platformie SmartCMS.
– Nasze wymagania zostały w bardzo staranny sposób zebrane. System natomiast jest tak elastyczny, że sugestie ze strony Ośrodka, pojawiające się już po rozpoczęciu prac, były ponownie analizowane i wdrażane. Mamy zatem do obsługi CMSa przystosowanoy całkowicie do potrzeb Ośrodka i potrzeb administratorów – mówi Joanna Giel.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.