Z końcem 2006 roku w internecie pojawia się nowa „sieć reklamowa” o niszowej ofercie. Wyróżniają ją spółdzielcze zasady zarządzania, dotarcie do liderów lokalnych społeczności i użytkowników zainteresowanych kulturą.
Inicjatorem “Współdzielni” jest Relaz.pl – magazyn kulturalno-społeczny, w latach 2003-2004 wydawany jako bezpłatna gazeta informująca o imprezach i wydarzeniach kulturalnych we Wrocławiu, a następnie do października 2006 ogólnopolski serwis internetowy współpracujący z portalem o2.pl. Po zakończeniu współpracy magazyn wrócił do starego adresu www.relaz.pl i zmienił design witryny, a nowo powołana spółka Relaz.pl sp. z o.o. skupiła się na rozwijaniu działu sprzedaży, czego konsekwencją był pomysł podjęcia współpracy z innymi witrynami kulturalnymi w polskim Internecie, głównie niekomercyjnymi serwisami społecznościowymi.
Efektem tego działania stało się powołanie “Współdzielni”. Jej członkami-założycielami stały się serwisy: 80bpm.net (www.80bpm.net – krakowski informator kulturalny, promujący elektroniczne dźwięki), Bibainfo.pl (www.bibainfo.pl – informator kulturalny z Górnego Śląska), Clubbing.pl – (www.clubbing.pl – informator klubowy pochodzący z Warszawy, swym zasięgiem obejmujący cały kraj), Clubbing.wroc.pl – (www.clubbing.wroc.pl – popularny we Wrocławiu informator kulturalny), Relaz.pl oraz Radio Pozytywnych Wibracji (www.rpw.com.pl – internetowy serwis i radio dla fanów muzyki reggae).
“Współdzielnia” to sieć o dosyć specyficznym sposobie zarządzania – każdy z jej członków ma prawo do sprzedawania powierzchni reklamowej innych serwisów, w ofercie łącznej bądź indywidualnie, pobierając za to prowizję od sprzedaży. Wspólnie podejmowane są decyzje dotyczące cennika. Każdy z członków sieci ma prawo odmówić serwowania danej reklamy, każdy może sprzedawać własną powierzchnię po indywidualnie ustalonym cenniku i bez dzielenia się wpływami z innymi podmiotami. Wspólny cennik reklam występuje jedynie w przypadku zakupienia reklamy na co najmniej trzech witrynach skupionych we “Współdzielni”. Przyjęty poziom cen (koszt porównywalny do reklam zasięgowych dużych sieci i portali) ma za zadanie uczynić tą sieć konkurencyjną w stosunku do innych podmiotów oferujących reklamę w segmencie “kultura” i “styl życia” w Internecie. Wachlarz oferowanych publikacji (a co za tym idzie – produktów reklamowych) ma z kolei umożliwić konkurowanie z innymi mediami kulturalno-społecznymi o podobnym profilu widza, słuchacza czy czytelnika, także poprzez poszerzanie zasięgu odbioru telewizji internetowej, radia oraz czytelnictwa.
Atutem serwisów skupionych we “Współdzielni” jest fakt, iż docierają one do lokalnych liderów społeczności – organizatorów imprez, muzyków, didżejów, artystów, młodych działaczy społecznych. Prowadzone są rozmowy z innymi lokalnymi serwisami społecznościowymi, sieć będzie poszerzana poprzez stopniowe dołączanie kolejnych witryn o profilu użytkowników podobnym do członków-założycieli. Ponadto Relaz.pl udostępni opracowaną przez siebie technologię innym członkom “Współdzielni”, by uatrakcyjnić funkcjonalność witryn i dostosować wygląd do najnowszych trendów w internecie. Kultura w sieci nie zginęła, ona dopiero się rozwija.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.