Spotify pozyskał kolejnych inwestorów. W nowej rundzie finansowania udało się zdobyć 100 mln dolarów. Muzyczny serwis wkrótce ma być dostępny w naszym kraju.
Jak informuje New York Times, Spotify dzięki nowej rundzie finansowania wyceniany jest na 3 mld dolarów. Wśród nowych inwestorów znalazły się: Coca-Cola (10 mln dolarów), Fidelity Investments (15 mln), Goldman Sachs (50 mln dolarów). 25 mln dolarów dołożyli wcześniejsi inwestorzy. Przedstawiciele serwisu odmówili jednak komentarza do doniesień prasy.
Dla Coca-Coli nie jest do debiut w świecie inwestycji w cyfrową muzykę. W 2004 r. firma uruchomiła własny sklep (MyCokeMusic), który jednak nie odniósł sukcesu – głównie ze względu na wykorzystanie zabezpieczeń DRM – i został zamknięty dwa lata późnień.
Łącznie Spotify pozyskał 288 mln dolarów w pięciu rundach finansowania. Serwis ma 15 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, z czego ok. 4 mln płaci za usługi premium. Firma nie przynosi zysków – w ubiegłym roku straciła ok 57 mln dolarów przy 236 mln dolarów przychodu. Inwestorzy wydają się być jednak spokojni, że wraz z międzynarodową ekspansją, serwis zacznie zarabiać. Szacuje się, że w tym roku Spotify może mieć ok. 500 mln dolarów przychodów i 40 mln dolarów straty.
Spotify zadebiutował w ostatnich dniach w Irlandii i Luksemburgu. Wielkimi krokami zbliżać ma się polska premiera serwisu. Firma porozumieć miała się już z rodzimymi organizacjami zrządzającymi prawami twórców. Pod koniec października w Krakowie odbyło się również spotkanie, na którym przedstawiciele serwisu zachęcali polskich programistów do pracy w firmie.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.