Ruszył dziś serwis Sprzedajemy.pl, który określa się mianem „nieaukcyjnej platformy dla sprzedających i kupujących”. Wyróżnikiem projektu ma być głęboka integracja z Facebookiem. Twórcy mówią o nowej jakości na rynku.
Serwis Sprzedajemy.pl skierowany jest przede wszystkim do osób prywatnych i ma umożliwiać łatwe oraz bezpieczne zawieranie transakcji. Brak aukcji, rejestracji oraz opłat i prowizji – takimi cechami przyciągnąć chce użytkowników, którzy nie korzystają z działających na rynku platform lub są z nich niezadowoleni.
Transakcje w Sprzedajemy.pl zawierane są bezpośrednio między sprzedającym a kupującym. Serwis nie pośredniczy w przepływie pieniędzy – w tym sensie przypomina katalog ogłoszeń, który chce być glokalny tj. obejmować zasięgiem cały kraj, ale zachęcać do transakcji zawieranych lokalnie.
Kontakt osobisty ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim znacznie zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Kupujący może obejrzeć każdą rzecz przed dokonaniem zapłaty i nie musi ponosić kosztów przesyłki – powiedział Tomasz Moroz, prezes zarządu Sprzedajemy.pl. Dodał też, że dla sprzedającego taki charakter transakcji to przede wszystkim oszczędność czasu związanego z pakowaniem przedmiotu i jego wysyłką oraz brak prowizji.
Sprzedajemy.pl inspirowany jest sukcesem szwedzkiego serwisu Blocket czy francuskiego Leboncoin. Twórcy sytuują się także pomiędzy amerykańskimi Craigslist oraz eBay’em. Na polskim rynku plasuje się pomiędzy Gratka.pl, otoMoto czy Gumtree.
Największą nowością Sprzedajemy.pl ma być społecznościowy charakter serwisu. Jak mówią jego właściciele: to pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych na świecie platform typu „social selling” w pełni zintegrowana z Facebookiem.
Społecznościowa funkcjonalność nowej platformy znacznie zwiększa bezpieczeństwo handlu internetowego w Polsce i sprawia, że przestaje on być anonimowy. Użytkownicy posiadający konto na Facebooku zobaczą rzeczywistych sprzedawców i listę wspólnych znajomych, którzy będą o wiele lepszym źródłem rekomendacji o sprzedawcy, niż anonimowe komentarze na portalach aukcyjnych. Będą mogli zobaczyć, co sprzedają ich znajomi i promować swoje oferty bezpośrednio na Facebooku – powiedział Daniel Tidebrink, członek zarządu Sprzedajemy.pl.
Korzystanie z Facebooka nie będzie jednak niezbędne. Wystawienie przedmiotu na sprzedaż może odbyć się zwykłą drogą – przez stronę Sprzedajemy.pl. Facebook ma dawać możliwość wykorzystania potencjału sieci społecznościowej np. kupowania od ludzi, których się zna lub których znają znajomi użytkownika.
Jak Sprzedajemy.pl chce zarabiać? Twórcy nie przewidują żadnych opłat ani prowizji w najbliższych latach. Tomasz Moroz zapewnił w rozmowie z naszą redakcją, że firma ma zapewnione środki na stabilny rozwój. W przyszłości planowane jest wprowadzenie reklam oraz jakieś formy mikropłatności. Firma chce zacząć zarabiać w perspektywie 4-5 lat.
Sprzedajemy.pl wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskich konsumentów. Jedno jest pewne – trochę świeżości na rynku e-commerce się przyda. Zdrowa konkurencja i możliwość wyboru zawsze wychodziły wszystkim na dobre – podsumował Tomasz Moroz.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.